nfs i mapowanie UID-ów

Paweł Gołaszewski blues w ds.pg.gda.pl
Śro, 17 Mar 2004, 13:32:08 CET

Potrzebuję podmountować katalogi po nfs-ie i mam problem. Lokalnie mam
inny UID niż zdalnie, wszystko się kaszani. Teraz:

- nie mam możliwości zmiany UID ani zdalnie (duży Sun) ani lokalnie (tutaj
  z innych zupełnie powodów),
- po stronie Sun-a nie bardzo mam jak przemapować UID-a.
- jak to zrobić po stronie klienta? Da się?

Pytanie z innej beczki, już bardziej na devel - czy po stronie serwera
PLD-owskiego nfs-a da się zrobić mapowanie UID-ów? Bo widziałem ostatnio
na slacku bardzo ładną konfigurację tego:
/etc/nfsd/uidmap
zasób	uid_lokalny	uid_zdalny   (czy jakoś na odwrót)

U nas tego nie ma - da się? To jakieś slack-owe rozszerzenie czy coś po
prostu u nas nie uwzględnione (uprzedzając - tylko to widziałem, nie mam
dostępu do żadnego).

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...