[OT] X i zajetosc pamieci

Pią, 19 Mar 2004, 13:07:10 CET

Osóbka znana jako Tomasz Woźniak, wystukała:
> Witam.

> Right. Skupilem siena drugiej czesci postu. Sry.  Ale jak na razie
> twojego wina zapamietuje (mam nadzieje ze autentyk). Jak narazie
> przoduje w minimilizmie ;).

Autentyk. Do tego wyobraź sobie ile trwało (i jak hałasowało) drukowanie
kilkunastu/dziesięciu stron na 24 igłowej drukarce :)

> Coz, funkcja wydajnosci jedostki pracujacej w trybie graficznym w
> zaleznosci od jakosci sprzetu dla przedzialow bliskich zera (minimum)
> jakie istnieje dla PC z czasow pierwszego jadra Linuxa. Czyli cos o czym
> pisales ty i ja- co sie da w graficznym 3.11 zrobic na kilku MB ram a X
> na tym nie idzie zaden (ba, nawet samo jadro ma problemy).

Oki. Już czaję

> Inna sprawa to taka, ze magicy pracuja nat tym aby powastal EMB-linux.
> Jak dla mnie jest to "akcja na sile" w kategori identiko jak WinCE itp.
> Wydajnoscia systemom czysto EMB nigdy nie dorowna, ba nawet nie wskoczy
> w ten sam przedzial porownania. Moze technika okarze sie laskawsza i
> zrobienie procka 400MHz+32MB Ram bedzie tansze od butelki koli. Wtedy
> czasy EMB Linux moze wreszcie sia zaczna.

Na tym to ja się tam słabo wyznaję (embbeded system) choć troszkę się
bawiłem uClbc i udało mi się sprodukować działającą dyskietkę z
kilkunastoma aplikacja... o tak w sam raz na jednodyskietkowy router dla
jakiegoś SDI/iDSL czy czegoś tam innego. Faktem jest że jest sporo
"perełek" typu:

-rwxr-xr-x    1 root     root        16240 2002-10-20 17:42 udhcpc
-rwxr-xr-x    1 root     root        17216 2002-10-20 17:42 udhcpd
Albo serwer telnetu co ma całe 9kB
Ale to raczej już nie w temacie wydajności tylko wielkości/małości ;-)

pozdrawiam