java, vm i NetBeans

Tomasz P. tom_wiz w poczta.onet.pl
Nie, 21 Mar 2004, 20:04:20 CET

Dnia sobota 20 marzec 2004 01:25, napisałeś:
> Ale cieszę się, że jest ok. Bo jest?

Bo jest!

A może instalowałeś jave pod linem ?
Bo ja zainstalowałem j2re, j2sdk i chiałem zainstalować NetBeans
ale pisze mi:
# ./NetBeansIDE-release36-Beta-linux.bin -is:javahome /usr/java/j2re1.5.0
Nie można znaleźć odpowiedniej maszyny JVM. Uruchom program ponownie, używając
opcji -is:javahome <JAVA HOME DIR>

a jak widać, podałem ścieżkę i nic to nie dało ...
Odpalenie samej virtalnej maszyny javy:
# ./java_vm
java_vm process: You need to set both JAVA_HOME and PLUGIN_HOME

Więc ustawiam sieżki:
# export JAVA_HOME=/usr/java/j2re1.5.0
# export PLUGIN_HOME=/usr/java/j2re1.5.0/plugin
następnie:
# ./java_vm
Error occurred during initialization of VM
Unable to load native library: libjvm.so: cannot open shared object file: No
such file or directory

... i już nie wiem co dalej, bo ta biblioteczka jest w paru miejscach w
systemie.

Pozdrawiam
Tomasz Porowski