[AC] 2.6.4-0.16 i nowsze - problem z siecia

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Pon, 22 Mar 2004, 09:06:04 CET

On Sat, Mar 20, 2004 at 09:49:59AM +0100, mrstone wrote:
> Zapomniałem napisać najważniejsze jaką mam kartę ;) Realtek RTL8139,
> to chyba przez włączone APIC są te problemy, chociaż podane przez
> Ciebie append w lilo nie działało, to jak wyłączyłem 'APIC mode'
> w BIOSie, to nagle wszystko stało się ok! Za co odpowiada to APIC,
> i co stracę jeżeli to będe miał wyłączone?

APIC to nowoczesny kontroler przerwań, w przeciwieństwie to "XT-PIC",
który powstał dla komputerów XT i naprawdę przykre że wciąż jest
w użyciu (ale to dlatego, że wciąż wiele sprzętu i oprogramowania
(głównie BIOSy) ma błędy w obsłudze APIC).

Dzisiaj APIC jest powszechnie stosowany właściwie tylko w systemach SMP,
gdzie PIC nie pozwala na pełne wykorzystanie wszystkich procesorów
(XT-PIC umie przekazywać przerwania tylko jednemu procesorowi).

Widoczna różnica jest w /proc/interrupts - numerki przerwań powyżej 15.

Dzięki APIC przerwań może być naprawdę sporo i IMHO idealna płyta główna
powinna mieć _osobne_ 4 przerwania na każdy slot PCI. Niestety, jeszcze
się z taką nie spotkałem.

Pozdrowienia,
	Jacek