Routing.

Tomasz Ligocki tligocki w skawina.com.pl
Śro, 24 Mar 2004, 18:14:14 CET

Drodzy Grupowicze,

Mam świadomość, że problem może nie dotyczyć PLD, ale chciałem zapytać o
następujący problem:

Mam postawiony serwer w sieci lokalnej mojego providera. Mam wewnętrzny,
nieroutowalny adres IP 10.0.1.4 oraz został mi przydzielony zewnętrzny,
routowalny numer IP 80.48.213.21, którego wywołanie powoduje
przekierowanie na routerze dostawcy internetu na ten właśnie numer
wewnętrzny. W konfiguracji Apache'a mam ustawione Listen 10.0.1.4:80 jak
też BindAddress 10.0.1.4. Ponadto w konfiguracji domen wirtualnych za
każdym razem jest <VirtualHost 10.0.1.4>. Wszystko ładnie działa, bo
binda mam oczywiście ustawionego na zewnętrzne IP:

[root w agat /root]# nslookup -sil
twl.pl
Server:         127.0.0.1
Address:        127.0.0.1#53

Name:   twl.pl
Address: 80.48.213.21

Problem jest tylko wówczas, gdy jest zapytanie o http://www.twl.pl/ z
tej samej sieci lokalnej, w której się znajduję, bo zapewne mój bind
odsyła tych użytkowników na zewnętrzne IP. Jeśli wpiszą
http://10.0.1.4/, to oczywiście uda się nawiązać połączenie.

Rozmawiałem z providerem, ale tłumaczy się, że nie potrafią tego zrobić.
Może jestem w stanie mu jakoś pomóc w swojej konfiguracji?
Dodam, że gdy wpisałem oba numery w konfiguracji binda, to działało
średnio co drugie połączenie, zarówno z zewnątrz, jak i z wewnątrz sieci
lokalnej (bo jak przypuszczam to zależało od numeru, który został
zwrócony przez mojego DNS'a).

Pozdrawiam,
--
Tomasz Ligocki