Pilne: Ra, kernel 2.2.20 i zrywanie sesji SSH

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Czw, 25 Mar 2004, 10:16:28 CET

Witam,

W domu mam leciwy komputerek, który robi za router dla SDI. Działa on na
kernelu 2.2.20 - i w zasadzie ma wszystko czego potrzeba żeby było OK...
poza jedną rzeczą. Otóż - nie da się pracować zza maskarady na zdalnych
hostach przy użyciu ssh :( Kernel ów w brutalny sposób zrywa wszystkie sesje
po paru minutach bezczynności... Jest to koszmarnie wkurzające.

Myślałem że nasze openssh ma już sessionkeepalives lub coś w tym stylu - ale
niestety, jest tylko TCPKeepAlive, które służy do czegoś innego. Na innym
routerze mam 2.4.22 - i tam faktycznie już nie ma tego problemu... czyli w
2.2.20 tkwi problem.

Czy ktoś mógłby zasugerować co z tym zrobić? Upgrade kernela do 2.4.*
oczywiście jest w planie, ale ni diabła nie mam na to czasu...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki
joshua w ceti.pl