Dźwięk

Nie, 28 Mar 2004, 01:03:36 CET

Użytkownik Michal Wisniewski napisał:

> [...]
Wciśnij Ctrl+C - wystarcza wówczas parę sekund. Ale najpierw zrób to, co
piszę na końcu :).

napewno coś tam zapisuje? - Skąd masz alsaconf? Bo ten z alsa-utils
rozpoznaje wersję jaja i pisze do modprobe.conf.
Ktoś ci już napisał - kernele 2.6 nie używają modules.conf.
Po pierwsze:
generate-modprobe.conf /etc/modprobe.conf
Potem urządzenia (snddevices), potem alsaconf, potem jeszcze cat
/etc/modprobe.conf - linie alsa powinny być na końcu.

> Wlasnie,
>
> Za co odpowiada ten alsactl, bo mecze sie z tym samym. Alsaconf takze
> dlugo szuka karty( SBLive) i pozniej dokladnie ten sam komunikat:
>
> /usr/sbin/alsactl: set_controls:XXX: snd_ctl_open error: No such file
> or directory
>
> Pozdrawiam

Potrzebne jest:

ftp://farba.eu.org/pub/linux/kernel/alsa/snddevices.gz
To wydłubałem ze źródełek alsa-driver - tworzy potrzebne urządzenia w /dev/.
Odpalić: sh snddevices
Potem:
chown -R root:audio /dev/sound
chmod -R 644 /dev/sound
chmod 755 /dev/sound

I urządzenia będą - zmieni się trochę wygląd mikserów.
No i na saaaamym końcu:
/usr/bin/alsamixer

--
Wiesław Kierbedź