Dźwięk

Wojtek Hojda whojda w wp.pl
Nie, 28 Mar 2004, 10:24:40 CEST

Witam

> ftp://farba.eu.org/pub/linux/kernel/alsa/snddevices.gz
> To wydłubałem ze źródełek alsa-driver - tworzy potrzebne urządzenia w
> /dev/.
> Odpalić: sh snddevices
> Potem:
> chown -R root:audio /dev/sound
> chmod -R 644 /dev/sound
> chmod 755 /dev/sound

No niestety. Ani ten z linku od Ciebie, ani ten co jest w sterowniku:

[root w pldmachine alsa-driver-1.0.3]# sh snddevices
snddevices[18]: syntax error: `(' unexpected

więc logiczne, że potem nie działa:

[root w pldmachine alsa-driver-1.0.3]# chown -R root:audio /dev/sound
chown: nie udało się odczytać atrybutów `/dev/sound': Nie ma takiego
pliku ani katalogu
[root w pldmachine alsa-driver-1.0.3]#

Na to ctrl+c przy alsaconf wpadłem już wcześniej sam :-)))

Zająłem się przy okazji kompilacją, biblioteki się sprawdziły, jeszcze
raz dzięki :

make[1]: Wejście do katalogu `/usr/src/linux-2.6.4'
Makefile:395: .config: Nie ma takiego pliku ani katalogu

The present kernel configuration has modules disabled.
Type 'make config' and enable loadable module support.
Then build a kernel with module support enabled.

make[1]: *** [modules] Błąd 1
make[1]: Opuszczenie katalogu `/usr/src/linux-2.6.4'
make: *** [compile] Błąd 2

To już jakaś kompletna bzdura...
Przecież ręcznie się moduły ładują :-)
Myślę, że chodzi o to, że  na mini nie ma źródeł i dociągałem paczkę
sam. Stąd nie ma "make"
Naprawdę muszę aż jajko kompilować?

> psss - przeoczyłem, żeś tę część zrobił - ten komunikat, któryś dostał
> straszny nie jest.
> Plik powinien być poprawny mimo to.

/etc/modprobe.conf faktycznie jest. Wygląda tak:

lias binfmt-204 binfmt_aout
alias binfmt-263 binfmt_aout
alias binfmt-264 binfmt_aout
alias binfmt-267 binfmt_aout
alias binfmt-387 binfmt_aout
alias binfmt-0064 binfmt_aout
alias binfmt-0008 binfmt_aout
alias binfmt-332 iBCS
alias binfmt-518 iBCS
alias binfmt--310 binfmt_java
alias block-major-1-* rd
alias block-major-2-* floppy
alias block-major-3-* ide-probe-mod
alias block-major-7-* loop
alias block-major-8-* sd_mod
alias block-major-9-* md
alias block-major-11-* sr_mod
alias block-major-13-* xd
alias block-major-15-* cdu31a
alias block-major-16-* gscd
alias block-major-17-* optcd
alias block-major-18-* sjcd
alias block-major-20-* mcdx
alias block-major-22-* ide-probe-mod

Zaczynam się już gubić powoli, ale się zawziąłem :-))

pozdrawiam
Wojtek