Tunel ssh w drugą stronę

Grzegorz Godlewski ggodlewski w arbit.pl
Pon, 29 Mar 2004, 19:50:16 CEST

Witam

Chcę sobie wystawić VNC i SSH poza maskaradę.
Jest sobie serwer ze stałym ip.
Ja jestem podpięty na neo z dynamicznym ip. Router sprzętowy
nie pozwala mi na użycie dyndns'a.
Po obu stronach PLD, mogę zmienić wszystko. SSH działa ok.
Wymyśliłem coś takiego:

setuidgid gg /usr/bin/ssh -C -R 22:serwer.pl:9022 gg w serwer.pl sleep 99999

Dostaje:

Warning: remote port forwarding failed for listen port 22

Z parametrem -L dla odbierania poczty działa ok.
Oczywiście próbowałem zamieniać numerki miejscami i nic :(

Czy ktoś z kolegów administratorów poratuje mnie? W googlu
wszędzie przykłady dla -L.

Pozdrawiam,
Grzegorz Godlewski