Dyskietka bootująca z ramdyskiem

marcinek marcinek w nea.pl
Pon, 29 Mar 2004, 20:26:31 CEST

Stacho Pal wrote:

> Znowu nie rozumiem, choć wiem że masz system '2.6-specyfik'.

Raczej LVM2 specyfik. Ale od początku.
Pomysł byłł taki: Zabootować z rescue. Potem zrobić partycje /boot, swap
i resztę przeznaczyć pod grupę wolumenów na której będzie reszta systemu
czyli na początek /.
Wszystko poszło dobrze, zmontowałem filesystem w /pld z tej grupy, potem
/pld/boot, poldek --install-dist=/pld , chroot /pld,
porządki w fstabie, mount -a coby /proc, /boot i /dev/pts były.
Zacząłem skrobać lilo, i jak przekazałem mu prametr
root=/dev/rootvg/rootlv to mi zapiszczał że nie ma takiego urządzenia. I
słusznie bo w chrootowym katalogu /dev/ nic takiego nie było. Można te
wpisy zrobić na dwa sposoby: albo puścić skrypt devmapper_mknod.sh,
(którego btw z jakichś dziwnych powodów w pakiecie rpm nie ma a w BUILD
zostaje) albo puścić vgscan --mknodes który odpowiednie rzeczy tworzy.
Oba jednak mają swoje wymagania:
zainstalowany devmapper musi być zgodny z _TERAZ_ używanym kernelem.
Problem poldega na tym, że w chroocie jest devmapper dla 2.6 a
zabootowany kernel to 2.4 i to z devfs co dodatkowo troszkę komlikuje
sprawę.
Lilo jeszcze daje się założyć bez chrootowania (z poziomu rescue) ale
przedtem initrd chyba trzeba zrobić w chroocie...

>Jak już masz ten ramdysk (co to jest, initrd?), to montujesz

to initrd.

>nowy system do /pld i do /pld/boot kopiujesz >go< [ten ramdysk].
>Następnie używasz gruba i wszystko hula.

I tu miałem kolejny problem grub_install niby przechodził, tylko potem
wywalało jakiś bląd
27 (albo jakoś tak), w każdym razie problem na poziomie loadera z fazy
1,5. W efekcie wróciłem do lilo.
Aha. Już raz zainstalowałem podobną konfigurację (znaczy się root na
lvm2) tylko wtedy najpierw zrobiłem na małej partycji system po staremu
a potem na reszcie dysku instalacja lvm w chroocie. Ale wtedy problemu
nie było bo kernel dystrybucji bootującej i docelowej były takie same...
A teraz chciałem od początku mieć na lvm... Jak w AIXie :-)

marcinek