ident i postfix

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Wto, 30 Mar 2004, 10:20:17 CEST

On Tue, Mar 30, 2004 at 08:12:47AM +0200, Marcin Bohosiewicz wrote:

> A po co wogole chcesz to robic? Wiesz jakie ładne DDoSy
> za pomoca identa mozna robic? Petelka ruuuulez ;P

Dobrze skonfigurowana usługa się nie zapętla, albo pętle nie są
tragiczne w skutkach. Równie dobrze mógłbyś stiwerdzić, że można robić
ładne DoSy przy pomocy SMTP.

A ident to często jedyny sposób na skojarzenie konkretnego użytkownika
z konkretnym połączeniem TCP z współdzielonego adresu IP, bez trzymania
logów ze wszystkich połączeń. Szkoda że tak żadko jest sprawdzany
- załatwianie raportów abuse byłoby znacznie prostrze, gdyby od razu
było wiadomo o jakiego usera chodzi (potem oczywiście jakoś w logach
to i tak trzeba potwierdzić, ale to już jest znacznie prostrze).

Pozdrowienia,
	Jacek