kontroler promise ATA + soft raid - długie

Paweł Jabłoński pawelj w a.rfi.pl
Śro, 31 Mar 2004, 14:58:56 CEST

Witam!
Próbuję zainstalować z mini-iso 2.0 na 2 identycznych dyskach wpiętych do
kontrolera (pseudo) RAID ata promise. Postanowiłem potraktować kontroler
jak dwa zwykłe i zrobić softwarowy mirror. Kernel instalatora nie widział
tego kontrolera - nie miał w initrd stosownego modułu, ominąłem ten problem
przekładając dysk na standardowy kontroler, instalując, potem drobne zmiany
w lilo i fstab, przełożenie z powrotem na docelową pozycję (hde), ruszyło.
No i teraz podejście do zrobienia soft-raida poprzez założenie
stosownych partycji na hdg (na początek /boot - hdg1 / - hdg2 i swap  hdg3,
dla hdg2 i hdg3 typ partycji to raid-autodetect ), uzywając
mdadm  utworzenie niepełnego mirroru /dev/md0 (/) /dev/md1 (swap), następnie
mkfs.ext3 /dev/md0 , mkswap /dev/md1, potem skopiowanie (tar...) / na
/dev/md0, następnie drobne zmiany w /etc/mdadm.conf, raidtab. fstab,
po czym utworzenie initrd zawierającego moduły md oraz raid1 i wykonującego
po załadowaniu modułów, a przed podmontowaniem / polecenie
 mdadm --assemble /dev/md0 /dev/hdg2

(ostatnia linia linuxrc w initrd)
Polecenie to wydane "z palca" przynosi porządany efekt - tzn powstaje
urządzanie /dev/md0, są na nim pliki, można je zamontować, natomiast
wykonywane z initrd daje taki komunikat:

md0: an md device must be given in this mode

Uprzedzając pytania
w iinitrd jest /dev/md0, /dev/hdg2, wszystkie moduły (ide, md, raid1 są
załadowane (ćwiczyłem nawet zmianę kolejności ide-raid), co więcej,
jeśli initrd podmontuję (loop) pod /mnt to polecenie:
/mnt/bin/mdadm --assemble /mnt/dev/md0 /mnt/dev/hdg2
kończy się sukcesem.

Wrzucenie tego komunikatu w google nie daje nic oprócz żródeł mdadm :-(

Gdzie może tkwić problem? Jestem przekonany, że wszystko robię rozsądnie,
posiłkując się howto opisującego ten sposób tworzenia raidu (co prawda dla
innej architektury, ale to bez znaczenia, różni się tylko sposobem
bootowania, a to póki co nie stanowi problemu:

http://www.parisc-linux.org/faq/raidboot-howto.html

Oczekuję pomocy, bo całkowicie opadły mi ręce i skończyły się pomysły
(no może poza rekompilacją kernela i wrzuceniem obsługi raida i ide
statycznie do kernela, ale wolałbym tego uniknąć, gdyż wybrałem pld głównie
dlatego, by nie tracić czasu na rekompilację i ograniczyć się do poldek
--upa, a potem z poldka llu i install tego co znajdzie :-)

Jako ciekawostkę dodam, że instalator MDK 10 "widział" dyski na kontrolerach
promise, ale inczaczej niż kernel PLD, mianowicie jako hda i hde, podczas,
gdy pld jako hde i hdg

Czekam  niecierpliwie na wskazówki

Paweł Jabłoński