ident i postfix

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Śro, 31 Mar 2004, 13:58:22 CEST

On Tue, Mar 30, 2004 at 07:19:21PM +0200, Marcin Bohosiewicz wrote:
> I druga sprawa... spowolnienie. Potegowane jesli jeszcze dodamy
> sprawdzanie DNS/revDNS czy spamlist po DNS.

Gdy sprawdzany są revDNS i spamlisty po DNS to już ident niewiele
zmienia.

> Przy poczcie IMHO jedyna metoda autoryzacji wysylania to SMTP AUTH
> w kazdym z wariantow. Czyli poprostu "logowanie sie do MTA".

ident to nie autoryzacja. To informacja dla administratora serwera
z którego nastąpiło połączenie który z użytkowników jest za nie
odpowiedzialny.

> A log pakietow SYN z przed maskarady nie wystarczy?

Obecnie loguję prawie wszystkie (logowanie wszystkiego to proszenie się
od DoS) pakiety SYN tylko dla połączeń SMTP i NNTP. Mam tego 200MB
tygodniowo. Grepowanie tego już trochę trwa, a trzeba wziąć poprawkę na
niedokładność czasu podanego a abuse-raporcie itp. Zwykle trzeba to
obrabiać ręcznie.

> Tobie, jako administratorowi sieci odpowiadajacej raporty.
> Bo raczej nie ufalbym czemus co wysyla atakujacy mnie host...

Co innego "atakujący host", a co innego atakujący user danego hosta.
Bardzo często administrator "tamtej strony połączenia" jest po twojej
stronie w danej sprawie. Dzięki identowi możesz zablokować dostęp do
nadużywanej usługi jednemu "niegrzecznemu" użytkownikowi zamiast
wszystkim korzystającym z danego IP. O ile oczywiście admin nie
przeszkadza i ma normalnie działającego identa. Jeśli nie, to musisz
odciąć całe IP (nie zawsze masz możliwość załorzenia kont na hasło
nieznanej licznie niezidentyfikowanych użytkowników). Nie bez powodu
sieci IRC z tego korzystają.

Pozdrowienia,
	Jacek