Eksploratorzy PLD, pomożecie?

btower btower w osiedle.net.pl
Sob, 1 Maj 2004, 01:18:07 CEST

Dnia sob 1. maja 2004 00:24, Papa napisał:
> Hello havner,
>
> Friday, April 30, 2004, 12:18:04 AM, you wrote:

> h> Standardowe, ale w 0.90 bez selinux'a. Qboosh cos mowil, ze moze on
> h> niestabilnosci powodowac, wiec go wyrzucilem. Reszta jest dokladnie taka
> h> sama (2.6.5-1).
>

> No tak ale w jakiej kolejności? Nie wiem ale z cytowanego przez kolegę
> wątku dla mnie chyba niezbyt wiele wynika (może jestem niewyspany ale...?).
>
> Linuxrc wygląda tak:
> #! /bin/sh
>
> set -x
> insmod /lib/modules/2.6.5-1/kernel/fs/jbd/jbd.ko
> [...]

Zacytuję kawałek tamtego wątku:

"Już nieaktualne, poradziłem sobie. Wystarczyło, że w geninitrd dałem
opcję --preload=piix (wcześniej dałem z --with=piix) i wszystko juz w
porządku. "

Chodzi o to że moduł do karty musi być ładowany z initrd a to musisz zrobić
recznie (instalator nie jest widocznie tak dopracowany).
Wystawienie kernela z livecd nic nie da bo jak wspomniał sam autor livecd jest
to zwykłe jadro z pld a ze działa ta płyta to wynik skryptów startowych.

Wiec:
Albo zrobisz tak jak w cytowanym wątku i wygenerowanie genitrd albo chroot i
edycja /etc/sysconfig/geninitrd i ponowne zainstalowanie jadra (initrd
budowane wtedy automagicznie z uwzględnieniem wpisów
w  /etc/sysconfig/geninitrd).

Moje przykładowe:

## Basic modules to be loaded
#BASICMODULES=""

## Modules that should be loaded before anything (i.e. jbd for ext3)

PREMODS="via82cxxx xfs reiserfs "

## Should initrd be compressed?
COMPRESS=yes

## What filesystem to use (rom or ext2) (PLD has only romfs in kernel)?
INITRDFS=rom

## Do install SCSI modules (if / is on SCSI partition)?
PROBESCSI=yes

## Do install IDE modules (if / is on IDE partition)?
PROBEIDE=yes

## Do install RAID modules (if RAID is used)?
PROBERAID=yes