2 mac a 1 ip

Virek virek w interia.pl
Nie, 2 Maj 2004, 20:15:45 CEST

Dnia nie 2. maj 2004 19:40, Michal Lubecki napisał:
> Witaj Virek,
>
> W Twoim liście datowanym 2 maja 2004 (18:38:42) można przeczytać:

> powpisywałem w V> /etc/dhcp.conf i teraz jest coś takiego, że jeden koleś
> ma na zmianę 2 V> komputery. W jaki sposób można to ustawić, zeby dostawał
> ten sam ip zawsze?

> Szukasz problemów w sieci?

Ależ skąd :-)

> Jeżeli to numery ip wewnętrzne to przecież
> numerków Ci nie zabraknie.

Niestety chodzi o zewnętrzne. Bo jak zrobiłem dodatkowe wpisy do wewnętrznych,
to userzy marudzili, ze chcą też mieć zewnętrzne.

> A jak się już uprzesz to dhcp chyba przełknie dwa wpisy przypisujące
> ten sam nr ip...

dhcp chyba tak, ale na dzień dobry /etc/ethers nie wpuści. A numer z dwoma
macami przypiorządkowanymi jednemu ip nie przechodzi.
np.
00:00:00:00:00:01	10.10.10.1
00:00:00:00:00:02	10.10.10.1.

No chyba że olać /etc/ethers. a sztywny przydział ip zrobić tylko na podstawie
dhcp?
--
+Nalezy-staczac-sie-powoli-zeby-starczylo-na-cale-zycie----J-Kofta--+