DVD i lagi....

Konrad Sakowski exkomuch w go2.pl
Wto, 4 Maj 2004, 17:33:47 CEST

Witajcie Szanowni Użytkownicy PLD
I nie chcąc marnować bajtów przechodzę czym prędzej do rzeczy.

Być może pytanie nie dotyczy samej dystrybucji PLD, niemniej mój problem
wygląda tak:

Staram się odtworzyć film z DVD. Generalnie wszystko przebiega
pomyślnie, poza jednym szczegółem: co kilkanaście klatek można dostrzec
przyskoki. Nie jest to jakiś wielki problem, ale dosyć denerwujący na
dłuższą metę, tym bardziej, że z avikami nie mam takiego problemu
wogóle. Sprawa wygląda mniej więcej tak samo w Mplayerze jak i w Xine,
zatem, jak mniemam, nie jest to kwestia samego błędnego ustawiania
odtwarzacza. Co może być przyczyną??

Rozsądnie byłoby teraz wkleić coś:

hdparm:

/dev/hdd:
 HDIO_GET_MULTCOUNT failed: Invalid argument
 IO_support   =  1 (32-bit)
 unmaskirq    =  1 (on)
 using_dma    =  1 (on)
 keepsettings =  0 (off)
 readonly     =  1 (on)
 readahead    = 256 (on)
 HDIO_GETGEO failed: Invalid argument

przy czym -X udma2 też jest.
Jednakże ustawienie -X na cokolwiek zdaje się niczego nie zmieniać.
W momencie, gdy nie ma using_dma, jest oczywiście znacznie gorzej, skoki
są co chwilę.

W momencie odtwarzania procesor jest zajęty w 50-60%. (Celeron 800MHz)
Próbowałem tego z innym procesorem(Celeron 1200MHz) i innym czytnikiem,
i miałem dokładnie tą samą sytuację.

Czy może miałby ktoś jakąś intuicję, czemu tak jest oraz czy musi tak być?

Z góry dziękuję.