Konfiguracja Access Point D-Ling DWL900AP+ - Pomocy!!!

sirius@poczta.fm sirius w poczta.fm
Śro, 5 Maj 2004, 17:57:16 CEST

Witam!
Czy ktos juz to konfigurowal? Prosze o pomoc!!!
Siedze juz na dym dlugo: kombinowalem, googlowalem, czytalem HOWTO i takie tam -- ale tam sa podejmowane powazne problemy -- a ja mam banalny problem, tak by sie wydawalo...

Mam miec dostep radiowy do Internetu. Firma chciala mi dac karte na jamims RTL8180L wyczytalem, ze konfiguracja tego pod Linuxem nie jest zbyt owocna ogolnie zle to dziala -- wiec postanowilem sobie kupic Access Point D-Link DWL900AP+. Konfiguracja przez WWW -- i tu zaczynaja sie schody...

1. Nie wiem w jakim trybie ma pracowac moj Access Point (przedstawiciel dostawcy stwierdzil, ze tez nie wie ,,bo oni konfiguruja tylko windows i to z ich kartami..'')
Czy ma to byc: Access Point (raczej nie), Wireless Client (chyba tak) tutaj podalem adres MAC ktory dal mi dostawca, Wireless Bridge (zastanawiam sie) -- reszta opcji trybow chyba odpada (sa to: Multi-point Bridge i Repeater). Co tu nalezy wybrac?

2. Drugi problem dotyczy konfiguracji LAN. Access Point ma swoj adres 192.168.0.50 przez ktory trzeba sie dostac by go skonfigurowac. OK. Musze z tej samej klasy ustawic adres u siebie. Ale co mam zrobic z adresem, ktory dostalem od dostawcy (192.168.0.96)???
Jak ma wygladac konfiguracja sieci u mnie? Czy Access Point ma byc dla mnie bramka (routerem) -- jezeli tak to czy nie bedzie konfliktu miedzy adresami LAN Access Pointa a adresami u dostawcy (wtedy byly by identycne adresy sieciowe na obu interfejsach Access Pointa). Juz cos mi tu nie gra! Jezeli ustawie adress Access Pointa (po stronie LAN) na 192.168.1.50 -- to nie dostane sie do niego...
A moze Access Point ma byc dla mnie Bridgem? Co wtedy musz zrobic? Czy mam wybrac sobie adress IP mpjego PLD na taki jaki dal mi dostawca, jako bramke podac jego bramke -- czyli tak jak by nie bylo Acces Pointa? Ale wtedy skad moj komputer bedzie wiedzial ktoredy wysylac pakiety?

Nie wiem tez po co w zakladce LAN Access Pointa jest oprocz adresu IP podana domyslna brama i domyskny DNS? Co mam tu podac? Czy to co mi podal dostawca (czyli jego bramke?), czy nie bedzie konfliktu z adresami LAN Access POinta (pkt. 2.)?

Nie ma takiej opcji by adresy IP, ktore dostalem od dostawcy wpisac w Access Poincie...

Przedstawiciel dostawcy spisal dwa moje adresy MAC (interfejsu ehternet Access Pointa i interfejsu Wireless Access Pointa -- ktory mu jest wlasciwie potrzebny?

I jeszcze: Site Survey widzi siec! Dioda WLAN migocze, logi pokazuja ze pakiety przychodza -- a siecie na kompie nie ma!? Czyli sprawa anteny odpada...

Kochani pomozcie -- bo juz nie wiem co mam zrobic!!!
Siec lokalna dziala, przez modem dziala...

W opcjach Wireless podalem: SSID, Chanell, i tam nic wiecej nie ma!?

--
lukasz