gdm, pam_stack.so i inne

The Undefined undefine w aramin.net
Czw, 6 Maj 2004, 12:30:23 CEST

On Thu, May 06, 2004 at 03:02:29AM +0200, Marcin Sztolcman wrote:
> Witam
> Probuje zmusic gdm do poprawnej pracy, ale nie za bardzo mi sie to udaje :(
> po kolei :
> pierwszy start. pokazuje sie gdm i okienko do ktorego nalezy wpisac
> login. klawiatura nie dziala, nie wiem czemu. w logach tylko gdm krzyczy
> ze nie znajduje pliku /lib/security/pam_stack.so
> oczywiscei pliku tego ne ma, a ja nie wiem gdzie go szukac. probowalem tak ;
> poldek> rsearch -f /pam_stack.so/
> ale nic nie chce powiedziec (No package matches 'pam_stack.so')
masz bledny plik gdm w pamach
wyedytuj go (vi /etc/pam.d/gdm i gdm-autologin) i tam wpisz...
np:
auth            required        pam_listfile.so item=user sense=deny file=/etc/security/blacklist onerr=succeed
auth            required        pam_listfile.so item=user sense=deny file=/etc/security/blacklist.gdm onerr=succeed
auth            required        pam_unix.so
auth            required        pam_tally.so file=/var/log/faillog onerr=succeed no_magic_root
auth            required        pam_shells.so
auth            required        pam_nologin.so
account         required        pam_tally.so deny=0 file=/var/log/faillog onerr=succeed no_magic_root
account         required        pam_access.so
account         required        pam_time.so
account         required        pam_unix.so
password        required        pam_cracklib.so difok=2 minlen=8 dcredit=2 ocredit=2 retry=3
password        required        pam_unix.so md5 shadow use_authtok
password        required        pam_make.so /var/db
session         required        pam_unix.so
session         required        pam_env.so
session         required        pam_limits.so change_uid
session         optional        pam_console.so

i coś podobnego w gdm-autologin (nie mam akurat włączonego żadnego
komputera gdzie tego używam - może tutaj być czegoś za dużo - wtedy
powpisuj wszędzie pam_allow ;) (jeżeli jesteś jedynym użytkownikiem tej
maszynki)

> pomaga wybranie opcji : systemowe -> uruchom xdmcp (jakos tak pdobnie
> sie nazywa, sorki ale nie pamietam dokladnie), pozneij wybranie anuluj.
> wtedy juz klawiaturka dziala i moge sie zalogowac (oczywiscie do momentu
> az zrestartuje kompa - tak jakby nie ladowal jakiegos modulu...)
odnośnie problemów z klawiaturą.. coś mi świta że może to być
spowodowane tym że gdm się zainicjował później niż minicomy... spróbuj w
opcjach ustawić uruchamianie na stałej konsoli, np 11.

a pozatym to możesz to zgłosić na bugs... bo mi się nigdy nie chciało ;)

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała
PLD Linux Developer