Intel DUAL + CISCO 3550 = agregacja portów

Marcin Król krol w wsb-nlu.edu.pl
Sob, 8 Maj 2004, 15:18:09 CEST

> Witam,
>
> Czy znacie możliwość stworzenia agregacji dwóch portów ethernetowych switcha
> z sieciówką Intela? Tak żeby chodziło to na 200 Mbit/s.
> Widziałem opis na www.mr0vka.eu.org ale dotyczył on FreeBSD. A jak na PLD?
>
> Sprzęt:
> CISCO 3550
> Intel Corp. 82557/8/9 [Ethernet Pro 100] (dual)
>
> Dzięki i pozdrawiam.

Kiedys dla testow z powodzeniem zrobilem kanal 800 Mbit wykorzystujac
8 sieciowek i wlasnie cisco 3550. Chyba nawet mam gdzies jeszcze
konfiguracje, poszukam. Ale to bylo bezproblemowo do zrobienia wg howto.
Na switchu bardzo prosto jest ustawic EtherChannel (8 porotw maksimum), a
po stronie linuxa wkompilowac ethernet bonding w kernela, dokompilowac
niezbedne dodatki (ifenslave.c, chyba ze juz jest zawarty w pakietach, nie
sprawdzalem, jak robilem testy to nie bylo) i ustawic odpowiednie wpisy
w /etc/sysconfig/interfaces/ifcfg-bond0.

Odrazu dodam, ze nie uzyskasz transferow rzedu 800 Mbit laczac osiem
sieciowek. W skrocie zasada dzialania EtherChannel jest inna, mianowicie
taka, ze w przypadku przytkania jednego kanalu 100 Mbit, nowy ruch
zostanie przezucony na druga sieciowke, jak ona sie rowniez zatka, to na
3, itd. W praktyce nie osiagniesz wiecej niz 100 Mbit/s, ale za to mozesz
miec np 8 rownoczesnych sesji FTP, zasysajacych po 100 Mbit/s kazda.

Pozdrawiam,
M.