Prośba o pomoc w reanimacji serwera (PILNE, lekko długie )

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pon, 10 Maj 2004, 12:58:26 CEST

Problem jest lekko zawiły, dlatego proszę o wyrozumiałość, jeśli trochę
chaotycznie go przedstawię. Ponieważ zostałem poproszony o pomoc z doskoku,
pewnych szczegółów mogę nie znać. Niestety, osoba która zna te szczegóły
jest nieosiągalna (wogóle).

Jest serwer, Compaq (już wiekowy, z P2-450). Na serwerze jest postawiony
Linux (dystrybucja nieznana, ponieważ osoba która ją instalowała jest
nieosiągalna). W weekend był prawdopodobnie jakiś pad zasilania. Teraz
serwer jedyne co wyświetla to dwie literki LI podczas łądowania lilo i to
wszystko. Chciałem podnieść go z PLD LiveCD i podmontować dysk, zrobić
chroot i zreinstalować lilo. Ale jest kłopot - filesystem jest na raidzie,
do tego sprzętowym. I ja nie mam pojęcia na jakim sterowniku to działa.

Zanim szczegóły - dysponuję tylko LiveCD i poziomem wiedzy jeśli chodzi o
sprzęt i aktualnie postawioną tam dystrybucję takim, jak przedstawiam.
Prosiłbym o pomoc w określeniu sterownika do kontrolera RAID i wskazówki,
jak to zreanimować. O ile z IDE sobie radzę, to ze SCSI jeszcze nie miałem
styczności (proszę o wyrozumiałość).

Podczas ładowania kernela LiveCD jeśli chodzi o SCSI to dostaję takie
komunikaty:

SCSI subsystem initialized
sym0: <875> rev 0x14 at pci 0000:01:09.0 irq 5
sym0: No NVRAM, ID 7, Fast-20, SE, parity checking
sym0: SCSI BUS has been reset.
scsi0 : sym-2.1.18i
Using anticipatory io scheduler
  Vendor: HP        Model: C1537A            Rev: L105
  Type:   Sequential-Access                  ANSI SCSI revision: 02
sym1: <875> rev 0x14 at pci 0000:01:09.1 irq 10
sym1: No NVRAM, ID 7, Fast-20, SE, parity checking
sym1: SCSI BUS has been reset.
scsi1 : sym-2.1.18i
Attached scsi generic sg0 at scsi0, channel 0, id 6, lun 0,  type 1

Jak się domyślam, rozpoznane urządzenie to napęd taśmowy (streamer).
Oczywiście nie ma nic o dyskach, ponieważ te są podłączone do kontrolera,
który lspci -vv raportuje tak:

02:00.0 Unknown mass storage controller: Compaq Computer Corporation
Smart-2/P RAID Controller (rev 03)
        Subsystem: Compaq Computer Corporation Smart-2/P Array Controller
        Control: I/O+ Mem+ BusMaster+ SpecCycle- MemWINV- VGASnoop- ParErr+
Stepping- SERR+ FastB2B-
<TAbort- <MAbort- >SERR- <PERR-
        Latency: 0, cache line size 08
        Interrupt: pin A routed to IRQ 15
        Region 0: I/O ports at 3000 [size=256]
        Region 1: Memory at c6ffff00 (32-bit, non-prefetchable) [size=256]
        Region 2: Memory at b8000000 (32-bit, prefetchable) [size=128M]
        Expansion ROM at <unassigned> [disabled] [size=16K]

Oprócz niego są takie kontrolery:
01:09.0 SCSI storage controller: LSI Logic / Symbios Logic 53c875 (rev 14)
01:09.1 SCSI storage controller: LSI Logic / Symbios Logic 53c875 (rev 14)

Dysków jest 3, spięte w raid.
Dodatkowe informacje, które mogę udzielić, to log systemu, to co produkuje
dmesg oraz lspci + listę ładowanych modułów. Komputera w tej chwili nie mam
w zasięgu i nie ma tam też żadnej osoby, która byłaby w stanie szybko
dostać jakieś inne informacje.

Bardzo, bardzo proszę o pomoc.
--
Łukasz Maśko                                    ICQ:              146553537
Lukasz.Masko(at)ipipan.waw.pl                    GG:                2441498