PLD w dzisiejszej Rzeczpospolitej

Tomasz Woźniak ctr w post.pl
Wto, 11 Maj 2004, 10:12:56 CEST

Witam.

Echh.. a jednak odpowiem... :)

Użytkownik Artur Flinta napisał:

> To do awarii softu stricte związane z prowadzoną działalnością
> przedsiębiorstwa o czym było poniżej.

Oki. Zle zrozumialem kontekst. Ale awarje samgego softu od systemu
zaleza tylko nieznacznie- to moja spaczona teorja. :/

> W stosunku do tego co oferują nie odbiegają te wymagania specjalnie
> od Win XP

Hmm... nie do konca- komfort pracy na 2000+128RAM i KDE+128Ram jest moim
zdaniem lepszy na produkcie M$. Wiem ze to herezja na tej grupie, ale po
co mam klamac ze mysle inaczej. Inna sprawa to skalownosc i mozliwosc
przystosowania systemu, ale to juz istotne jest tylko dla zaawaksowanych
userow i oni to doceniaja- jak twierdze Linux nadal jest bardziej dla
profesjonalistow i power userow niz dla ludu i jest to raczej oczywiste.

> Och nie przesadzajmy, dodanie drukarki pod RH czy MDK nie odbiega
> specjalnie od tego co oferuje Windows.

Oki.  Proponuje RH+Z25- stery pod system przez lexmarka napisane.
Kategorja dla tygrysow- dpi w kolorze. Nie przesadzam ze sa problemy-
wspolczesny sprzet (niestety) dziala przede wszystkim pod windows, a nie
koniecznie pod linuksa.

> A mimo to są firmy które sprzedają soft do SB pod linuksa i co więcej
>  zapewniają do tego softu wsparcie techniczne :)

Tak sa- ale patrz na cene tego stuffu, jego jakosc i uzytecznosc. Dobre
porowanie- LH-SB kontra powiedzmy Ksiega Express. Wiem ze sa swietne
softy, ale znowu kosztuja (Orbis ma fajny system ksiegowy). Ilosc softu
dla firm pod linuksa przypomina mi czasy sprzed okolo 5-7 lat na winde.
Przyklad z zycia- Formularze IDP (zdaje sie tak- taki soft do
wypelniania pitow i roznych dokumentow z baza aktualnych formularzy w
necie)- jest cos takiego pod linuksa? Moj ulubiony soft dla oszczednych-
MS Faktury PRO- podobnie fajengo pod linuksa nie znalazlem.

> A ile tak naprawdę userów dzwoni do supportu technicznego w sprawie

[...]

> przypadków wystarcza on do stabilnej pracy.

Wszystko OK. 100% Right. Tylko ze user w linuksie czuje sie zagubiony.
Softu pod linuksa uzywa znacznie mniej osob niz pod windowsa. Na co moze
liczyc rzemieslnik jak cos mu nie zadziala- nie pomoze mu zaden znajomy,
albo kumpel po fachu. Wsparcie dla oprogramowania tez rozne dziala-
przyklad Insert- na telefon podadza ci tylko lokalnego  goscia od
supportu, a ten poda ci od razu cene ze usluge.
Sam powiedz czy wiekszosc osob nie poradzi sobie ze skonfigurowniem
stacji roboczej pod winde (komp+drukarka+kasa fiskalna)? Czy ta sama
wiekszosc da to zrobic bez pomocy pod linuksa?

> Chętnie :) Włącz sobie tylko słownik w MUA :)

Sry. Mamy zblizone zdania, ale mowimy o innych sprawach. Jak dla mnie
Linux jest znacznie lepsza oferta dla duzych i srednich firm niz dla
malych na dorobku. Te firmy (sr+duz) nie przeraza wizja wydania 1500pln
na workstacje i maja na etacie informera od wsparcia, lub umowe z firma.
Artykuly jak ten z R. niepotrzebnie naklaniaja do linuksa wlasnie tych
malych na dorobku- znacznie gorzej moze na tym wyjsc system jak pojawi
sie sala masa zawiedzonych i zniecheci wieksza mase.

Sam marze o napisaniu porzednego softu dla malej firmy, ale jak na razie
walcze z chaosem.

Teraz juz EOT, ew priv...??. Troche mnie wciagnol temat... przyznaje...

O co ci chodzi z tym slownikiem? Mojej potwornej skladni zdania i tak
nie poprawi, w jak wstawie krzaczki to spadnie mi tempo pisania. ;)

--
TomLee

Podstawowa Prawda Informatyki: Jeżeli opanowałeś już wszystkie możliwe
wyjątki, to zapomnisz do jakich reguł się one odnoszą.