Czego brakuje Ci w PLD LiveCD? (Zerwanie watkowania)

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Nie, 16 Maj 2004, 14:28:12 CEST

Zerwalem watkowanie. Sorki, ale Balsa zastrajkowala i nie chce wysylac
listow. Musialem powrocic do Thunderbirda... BTW, Balsa takze ucina mi 3
pierwsze linijki sygnatury z pliku ;/  Chyba z nia jest cos nie tak.

Dnia 2004-05-15 23:17:00, havner napisał(a):
 > 1. Jesli ktos jeszcze nie uzywal, niech sprawdzi z czym to sie je.
Grafik w pracy ma urlop, a jego sprzet stoi bez OS. Poniewaz on sam chce
sie tym zajac, sciagnalem LiveCD i odpalilem u niego 4 dni temu. Od
tamtej pory do dzis byl uruchomiony. Nawet dzisiaj do niedawna leciala z
niego muzyczka.

 > 2. Jesli uzywa i jeszcze nie wyslal requestera,a chcialby cos
 > skomentowac, niech to zrobi.
Hmmmm... Wszystko jest OK, bardzo dobra robota, ale jeszcze nie wszystko
dziala dobrze. Proba odpalenia Blendera skonczyla sie zwisem konsoli
(szary ekran, tak jakby interfejs Blendera sie nie zaladowal w calosci,
klawiatura nie odpowiada, tylko mysz dziala). Czyzby problemy z OpenGLem?
Proba uruchomienia LiveCD z nastepujacymi parametrami:

   nofb lang=pl lc=pl wm=gnome res=1600 depth=24 driver=radeon pretty

konczy sie tak:

   Kernel panic: Too many boot env vars at 'driver=radeon'

Moze by zmniejszyc liczbe opcji, np:
- laczac 'lang' i 'lc' w jedno:
	lang=language/locale    (np. lang=pl/pl)
- laczac 'res' i 'depth', np:
	res=resolution/depth	(np. res=1600/24)
- laczac 'driver', 'res' i 'depth', np:
	driver=chipset w resolution/depth	   (np. driver=radeon w 1600/24)
- usuwajac 'pretty' i dodajac dodatkowe opcje do wm, np.:
	wm=kdepretty
	wm=fluxboxpretty
Mniej opcji - mniej do pamietania. Mozna tez pokusic sie o zrobienie
gotowych zestawow opcji, np 'set=kdehigh' moglby odpowiadac:

   wm=kde pretty res=1280 depth=32

Nastepna sprawa to FB. Wybranie 'driver=radeon' powoduje u mnie zwis
przy probie wlaczenia FB podczas startu systemu. Autodetekcja wykrywa
karte jako VESA. Niestety, 'driver' jest uzywane zarowno do FB jak i do
Xow, przez co nie moge miec np. na konsoli FB w VESA, a X w radeon
(sterownik VESA do Xow nie wspiera wysokich rozdzielczosci, a praca w
800x600 na 19" monitorze jest jak ogladanie filmu w iMAXie...).

 > 4. Instalor live na hdd. Skibi!!!!!!
Albo jakis zapisywacz konfiguracji (konfigi z katalogu domowego usera)
na dysk/pendrive/dyskietke

 > 5. Z propozycjami pakietow jest na razie problem, plytka jest juz
 > zapchana,
 > wiec jesli jest to cos wiekszego to zonk :-(. Troche ludzi prosilo o
 > latexa.
 > Moze zrobic wersje 800MB? Jak myslicie, ma to jakis sens?
Moze PLD LiveDVD? ;)

Pozdrawiam
Beorn

Daniel `Beorn' Mróz      <beorn w alpha.pl>       http://127.0.0.1/beorn
GCS/E d+(pu) s: a-@ C++++ UL++++$ P+++ L+++ E--- X W+++ N++ o? K- w---
O  M-  V-  PS  PE- !Y PGP t- 5- R tv-- b+ DI++ D+++ G++ e  h!  r--  y+