budowanie mozilla-thunderbird

Tomek Grzejszczyk T.Grzejszczyk w elka.pw.edu.pl
Sob, 22 Maj 2004, 15:02:26 CEST

Parę spostrzerzeń, może ktoś będzie wiedział co z tym zrobić:

1.
[builder w grzejhost rpm]$ builder -m mozilla-thunderbird.spec
--clean: nieznana opcja

To chyba do poprawki.

2. Budowanie wywala się na

+ echo Patch #0 (mozilla-thunderbird-alpha-gcc3.patch):
Patch #0 (mozilla-thunderbird-alpha-gcc3.patch):
+ patch -p1 -s
+ < /home/users/builder/rpm/SOURCES/mozilla-thunderbird-alpha-gcc3.patch
patch: **** mktemp : Permission denied

błąd: Błędny status wyjścia z /var/tmp/rpm-tmp.34804 (%prep)

Wziąłem więc uruchomiłem patchowanie ręcznie i to samo: Permission denied.
Wobec tego uruchomiłem to z strace i rezultat jest taki że odmowa
dostępu występuje w linijce:

lstat64(0x805fb88, 0xbffff5e0)          = -1 EACCES (Permission denied)

Czy komuś to coś mówi? Jak mogę się dowiedzieć, co to za plik nie daje
sobie zrobić lstat? Ostatnio nauczyłem się nie budować pakietów z roota,
ale w tej sytuacji... :-)

3. Podejrzewam, że ten błąd jest jakoś związany z wcześniejszym
budowaniem, bo już raz udało mi się zbudować thunderbirda, ale miałem
chyba zbyt stare biblioteki, bo się wywalał przy starcie

Pozdrawiam,
Tomek Grzejszczyk