[NTG] MOSIX a MPI i PVM

The Undefined undefine w aramin.net
Sob, 22 Maj 2004, 15:06:02 CEST

On Sat, May 22, 2004 at 12:57:25PM +0200, Marteen wrote:

> budowales bootowalne plytki z miniwersja linuxa??
hm.. w duzym skrocie bylo to cos takiego ze mielismy jedna plytke z pld
i jajkiem mosixowym ktora startowala na jednym komputerze udostepniajac
serwer dhcp/tftp/nfs. Nastepnie inne stacje przez pxe podnosily sie
korzystajac z nfs-a z serwera i stawaly sie dostepne w aplikacji
zarzadzajacej co umozliwialo wpiecie ich do konkretnej grupy mosix/lam.
Nastepnie z poziomu aplikacji zarzadzajacej mozna bylo np zaladowac
proces obliczeniowy, uruchomic go na konkretnej grupie etc...

> moglbys mi opisac w jakis sposob to robiles?
w duzym skrocie minimalny obraz pld przeniesiony na cd plus w initrd
tworzenie systemow plikow "rw" na tmpfs - podobnie jak jest robionie w
livecd.
nie bawilem sie z braku czasu w dopieszczanie tego - czyli czesc
konfiguracji jest nieco na sztywno(np karty sieciowe eepro100, na
serwerze jak maja wystartowac ixy z aplikacja zarzadzajaca to musi byc
nvidia... nie jest to tez zbyt optymalne jezeli chodzi o ram, ale..
jakos dziala. w todo mialem wrzucenie systemu plikow z serwera na
squashfs albo cos podobnego. ale niestety nie mialem szans sie z tym
wyrobic.. (ostateczna wersje cd do prezentacji wypalalem 5 minut przed
rozpoczeciem ;) I wszystko szlo praktycznie na zywiol, bez zadnych
testow...

> ja zrobilem tak ze przenioslem na cd minimalna wersje linuxa ale zeby to
> uruchomic musze miec minumum 128 ram w kompie.
prawde mowiac nie mierzylem ile musi byc minimalnie w serwerze, ale
przypuszczam ze duzo mniej nie. serwer testowalismy na komputerach z
256-512MB ram, nody na 256MB ram(ale tutaj powinno wystarczyc duzo
mniej, bo w sumie nic one w pamieci nie trzymaja...)

> nigdzie nie doszukalem sie sposobu tworzenia plytki na wzor PLD_LIVE czy
> knoppixa.
najprosciej sciagnij sobie jakas i obejrzyj.
to nasze jest na http://atos.wmid.amu.edu.pl/~undefine/test-2.iso

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała