brak internetu

Virek virek w interia.pl
Nie, 23 Maj 2004, 16:41:55 CEST

Dnia sob 22. maja 2004 13:59, Bartosz Radwan napisał:

> [...]
> Moze zbyt mala wartosc w /proc/sys/net/ipv4/ip_conntrack_max?
> Poszukaj w /var/log/messages czegos takeigo:
>
> ---
> ip_conntrack: table full, dropping packet

No to bym wyłapał, że gubi pakiety....
To musi być coś innego, nie wiem, czy może coś z cbq nie tak. Tylko jak
sprawdzić, czy dane pakiety trafiają do danej kolejki? tc -s qdosc pokazuje,
że wszystkie kolejki mają pakiety, jednocześnie, gdy dany filtr wyłączę, to
pakiety w danej kolejce się już nie pojawiają....
Czy może to powodować jakaś kazaa odpalona na porcie 80? Tyle że niestety w
ipchains nie ma możliwości wrzucania do kolejki według zawartości pakietu?

Kiedyś spróbowałem ustawić w htb na sztywno prędkość na każdy ip, ale robił
sie potem straszny kosmos - iptraf pokazywał, że łącze jest zajęte w ok. 50%,
a admini po stronie dostarczyciela netu mówili, że jest wysycone na maksa.
Powodowało to bardzo długie pingi, nawet między końcówkami a serwerem (1-2s)
(sic!) - normalnie jest to kilka ms.

--
+Nalezy-staczac-sie-powoli-zeby-starczylo-na-cale-zycie----J-Kofta--+