jak usun±æ swap

Piotr 'drozdo' Drozdowski drozdo w pf.pl
Czw, 27 Maj 2004, 11:27:17 CEST

Dnia Thu, 27 May 2004 02:24:18 +0200
The Undefined <undefine w aramin.net> napisa³(a):

> ciekawe...

Mem:    224000k total,   207368k used,    16632k free,     1240k buffers
Swap:   224248k total,    51788k used,   172460k free,    81784k cached

(zajêto¶æ swapa siê zmienia)
w /proc/swaps tak samo ;)

Filename                        Type            Size    Used    Priority
/swap.dupa (deleted)            file            224248  51788   -1

a pliku nie ma ;-)

> odpalasz top'a, dodajesz(f) pole z swapem (p), a nastêpnie sortujesz wg
> niego np zmieniaj±c pola przez < i >
> a tak wogóle to swapa u¿ywa system.
> a pamiêæ aplikacji co najwy¿ej jest do swapa przenoszona gdy ta
> "rzeczywista" jest bardziej potrzebna...

dziêki, top trochê pomóg³, by³o parê du¿ych procesów amavisa, mysqla,
restartn±³em je i narazie trochê wolnego swapa jest. Tyle ¿e z
wcze¶niejszych do¶wiadczeñ wiem, ¿e swap siê w koñcu zape³ni i bêdzie
kaszana (http://uszatek.int.pl/rrdmonitor/img/uszatek-swap-month.png - swap
siê zapelni³ maszyna nie wyrabia³a, reboot, pó¼niej chodzi³ normalnie bez
swapa ale co¶ mnie podkusi³o ¿eby go do³o¿yæ i znowu sytuacja siê
powtarza)... Jest na to jaki¶ sposób? Czy jest mo¿liwe, ¿e maszyna
(athlon900MHz, ~230MB ramu (jakie¶ chiñskie ko¶ci, dlatego takie krzywe
rozmiary) i 100-300MB swapa) z~20 userami, ca³kiem spor± ilo¶ci± demonów
miala za ma³o pamiêci? Na poprzednim sprzêcie przy niewiele mniejszym
obci±¿eniu 64MB ramu i 300MB swapa starcza³o.

pozdrawiam

--
Piotr Drozdowski
drozdo(at)uszatek.int.pl

Wiêcej informacji o li¶cie dyskusyjnej pld-users-pl