Problemy z NFS

V-tec v-tec w pf.pl
Wto, 9 Lis 2004, 11:23:01 CET

Witam, mam jeszcze jednego kwiatka, z którym juz niejedna głowa się
męczyła....

dokładnie dw komputery spięte kabelkiem i próba udostępnienia plików
przez NFS, niby wszystko ok serwer pozwala montować, ale nie mogę na
kliencie wylistować zawartości katalogu...(mieszałem z udostępnianymi
katalogami i zapisami w exports ale to nic nie dawało (poza tym, że
serwer czasami nie pozwalał montować - jak coś spieprzyłem). Na serwerze
jest uruchomiony shorewall

Garść dodatkowych informacji:

/etc/exports na serwerku:
CODE

# cat /etc/exports
#
#/      192.168.0.2(no_root_squash,anonuid=0,rw,insecure,anongid=0,async)
/       192.168.0.2(rw,insecure)

komenda montowania na kliencie:
CODE

mount 192.168.0.1:/  /mnt/black_tower -t nfs

reakcja serwerka:
CODE

Oct 16 14:56:26 black_tower rpc.mountd: authenticated mount request from
high_tower:950 for / (/)

potem na kliencie *ls /mnt/black_tower/bin*
i cisza....

z /var/log/messages na kliencie:
CODE
kernel: nfs: server 192.168.0.1 not responding, still trying

a na serwerku żadnej reakcji

co mam nie tak ???

aha ... jeszcze jak dam na kliencie : nmap -sT 192.168.0.1 to dostaje m.in:
CODE

2049/tcp      open        nfs

czy ktoś ma jakieś pomysły ???

Pozdrawiam