Siec Wi-Fi

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Wto, 9 Lis 2004, 13:08:56 CET

Dnia wtorek, 9 listopada 2004 12:47, Grzegorz Szymański napisał:
> Mam problem. Mam karte radiowa Realteka 8180L. Z jakiego to modulu
> kozysta. Jaki mam wybrac, aby moc kozystac z karty

No to tak. Nie ma natywnego modułu do tych kart na Linuxa. Realtek zatrzymał
rozwój już dawno temu. Co nie znaczy, że nie da się. Można na dwa sposoby -
darmowy i komercyjny. W obu przypadkach należy zainstalować sterownik
pozwalający na wykorzystanie sterowników do WinXP. Komercyjny sterownik
nazywa się driverloader (http://www.linuxant.com/driverloader/). Wersja
darmowa nazywa się ndiswrapper (http://ndiswrapper.sourceforge.net). W PLD
jest ndiswrapper, ale ten z ftp jest nieaktualny. Sugerowałbym skompilować
sobie bieżący z CVS-u. Potem trzeba zaciągnąć sterowniki do WinXP i
zainstalować zgodnie z opisem na stronie ndiswrappera. I powinno działać.
--
Łukasz Maśko                                          ICQ: 146553537    _o)
Lukasz.Masko(at)ipipan.waw.pl                          GG:   2441498    /\\