Sound Blaster Live i głośniki 5.1

Grzegorz Szymański waveruh w inf.sgsp.edu.pl
Wto, 9 Lis 2004, 16:54:56 CET

Tez mialem podobny problem
> Witam,
> kupiłem kartę SB Live, podłączyłem do niej głośniki 5.1 ale niestety
> tylne głośniki milczą (lekko szumią). W mikserze nie ma też możliwości
> ich podgłośnienia.

Graja graja.
> Używam modułów oss i zainstalowałem emu10k1-tools; próbowałem
> edytować konfig ale nie dało to żadnych rezultatów.
> `mplayer -channels 6` odtwarza film z 5 kanałowym dźwiękiem w AC3 tylko
> na środkowym oraz przednich głośnikach.

ja tez mam zainstalowany emu10k1 z oss
i emu10k1-tools
> Próbowałem uruchamiać pld livecd 1.64 (tam jest alsa) ale jedyne co się
> zmieniło, to to, że tym razem przednie głośniki milczały, a tylne grały.
>
> Czy ktoś z szanownych grupowiczów posiada jakiś sprawdzony sposób na
> uruchomienie wszystkich 6 głośników tak, aby działały zarówno w
> programach odtwarzających muzykę oraz filmach (nie tylko tych w AC3)?

Zainstaluj
aumix-gtk
jak to zrobisz woowczas daj wszystko na zero oprocz
Vol 75
Pcm 75
IGain 1  (tu musi byc zaznaczony czerwony kwadrat)
OGain 95
Moim zdaniem najlepiej wtedy graja, ale mozesz ustawiac sobie wedlug
wlasnych upodoban (pamietaj tylko zeby IGain bylo na 1)

u mnie na jadrze 2.6.8 dziala bez zarzutu

powodzenia

--
waveruh