ppp over ssh (tunel)

Maciej ''Kasprzol'' Kasprzyk kasprzol w o2.pl
Wto, 9 Lis 2004, 17:59:43 CET

Dnia Monday 08 November 2004 16:28, Arkadiusz Patyk napisał:
> On Mon, 08 Nov 2004 00:54:15 +0100, you wrote:>
> IPSec jest skomplikowany w konfiguracji i uruchomieniu. Przy firewallu
> i NAT mogą być konieczne modyfikacje ustawień na ruterze.
>
> Polecam openvpn - klienty masz praktycznie na kazdy OS. Może działać
> wykorzystując tylko jeden port UDP - nie ma problemu z NAT.
> Można na nim zorganizowac zarówno połącznie site-site jak  i road
> warrior.
> Mam za sobą produkcyjne korporacyjne wdrożenie openvpn (serwer linux)
> klienci linux, w2k, winxp z autoryzacją certyfikatami SSL. Działa
> pieknie.

Pozwolę sobie dołączyć się do tematu: Mam do postawienia VPN przy pomocy
openswana. Ma to działać tak, że po jednej stronie bramki jest sobie sieć
(wifi) z różnymi komputerami. Jak teraz ktoś się zaloguje to zestawiane jest
połączenie IPSec/VPN i ma dostęp do sieci po drugiej stronie (także do
internetu). Pic w tym, że logowanie powinno wykorzystywać LDAPa/PAMa, a z
tego co do tej pory wyczytałem w dokumentacji do openswana to jest z tym
niezbyt ciekawie (oni tam wszędzie wykorzystują klucze jak widzę). Ma ktoś
jakieś propozycje jak takie coś zrobić? Jako klienci będą mogłybyć różne
windowsy (zapewne od 2k w górę), linuksy i ew. mace.

--
pozdrawiam - Maciej "Kasprzol" Kasprzyk
http://home.wi.ps.pl/~mkasprzyk/          Linux Registered User # 224658