Zmiana predkosci polaczenia ethernetowego

Jan Meizner jm w pa103.nowa-wies.sdi.tpnet.pl
Sob, 13 Lis 2004, 18:10:44 CET

On Sat, 13 Nov 2004, bankan wrote:

> U nie jest połączenie komputer-komputer, więc kabelki są skrosowane.
> Sprawdziłem ich połączenia i są poprawne.

...skrosowane czy nie to akurat IMHO nie ma tu znaczenia (no wiadomo -
muszą być skrosowane ale to z innych względów - żeby wogóle działało )-
chodzi raczej o to czy są w dobrej kolejności z obu stron. Połączenie
poprawne w sensie, że kolejność (kolory) kabli z obu stron są standardowe
(ZTCP:
strona1:
białopomarańczowy,pomarańczowy,białozielony,niebieski,
białoniebieski,zielony,białobrązowy,brązowy
strona2:
białozielony,zielony,białopomarańczowy,niebieski,białoniebieski,
pomarańczowy,białobrązowy,brązowy - licząc od skrajnie prawego pinu
patrząc z przodu na wtyczkę odwróconą pinami do góry)
czy tylko w sensie poprawnego połączenia pinów przez którę idą dane (na
cross)?
Jakiej kategorii jest to kabelek? I jaki długi (około, choć raczej jak
komp-komp to nie sądze żeby miało ponad 100m)?

Jan Meizner
jm w pld-linux.org