Zmiana predkosci polaczenia ethernetowego

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Nie, 14 Lis 2004, 15:33:00 CET

On Sun, Nov 14, 2004 at 12:17:00PM +0100, havner wrote:

> Chyba by nie bylo autonegotiated FD jakby mialo isc tylko w jedna
> strone.

Hahaha... idealista z Ciebie. :-)

W praktyce nie raz mi się zdarzyły urządzenia (switche i karty, różnych
firm), które po podłączeniu prawidłowym kabelkiem, w wyniku takiej
właśnie autonegocjacji dawały bardzo dziwne efekty, zwykle objawiające
się stratami pakietów przy wyższym obciążeniu. Zwykle okazywało się, że
w wyniku wspólnej autonegocjacji jedno ustawiało sobie FD, drugie HD,
ale dochodziły do tego wszelkie kontrole przepływu itp. W takich
przypadkach trzebabyło eksperymentalnie na obu końcach linka wymusić
odpowiednie parametry (gorzej, gdy drugi koniec połączenia nie był pod
naszą kontrolą).

Pozdrowienia,
	Jacek