rtl8180 + PLD

MarcinR mr21 w o2.pl
Pon, 15 Lis 2004, 21:47:49 CET

Czy ktoś wie jak uruchomić kartę radiową rtl8180 na PLD zainstalowanym z
MINI-ISO (używam pakietów zoptymalizowanych dla Athlona)?
Powiem może czego już próbowałem:

1. Pakiet kernel-net-rtl8180-2.6.8-4.athlon.rpm z ac na ftp PLD
Wrzuca mi moduł rtl8180_24x.ko.gz, który, nawet sądząc po nazwie, nie
powinien działać. Wyskakuje błąd nieprawidłowego formatu modułu. Po
rozpakowaniu gunzip-em do rtl8180_24x.ko w ogóle nie widzi takiego modułu.

2. Ndiswrapper (emulator sterowników windowsowych pod linuksa).
Zainstalowałem z paczki rpm (z ftp PLD, ale nie dla athlona, bo takiej
nie ma, tylko dla i686, ale to nie powinno robić różnicy).
Program się instaluje, uruchamia normalnie, pozwala załadować sterowniki
windowsowe, pokazuje później dostępne urządzenia (jedno, Hardware
Presence). Problem pojawia się przy próbie załadowania modułu
ndiswrapper (modprobe ndiswrapper). Okazuje się, że nie ma takiego
modułu. I faktycznie, w /lib/.. itd. nie ma ndiswrapper.

3. Kompilacja ndiswrapper ze źródeł. Ściągnąłem najnowsze źródła
ndiswrapper-a, rozpakowałem i przystąpiłem do instalacji.
Pierwsza niesopdzianka: nie ma configure. Ok, to nic, bez tego też się
da. Piszę make. Od razu wywaliło kilka błędów, zanim cokolwiek zaczęło
się kompilować (na początku brakowało mu nagłówków kernela, potem źródeł
kernela, a jak już je doinstalowałem to okazało się że brakuje mu pliku
.config (zapewne tego tworzonego przy kompilacji jadra). Właściwie to
nic dziwnego że coś się nie chce skompilować, bo to w końcu tylko
MINI-ISO i ma bardzo mało programów i bibliotek, ale chciałbym
przynajmniej wiedzieć co powinienem doinstalować (ściągając pod
Windowsem ofkoz :] ).

W tej chwili największą nadzieję wiążę z pkt. 3 (udało mi się już tak
uruchomić kartę pod Slackware 9.1, ale tam miałem 2 x CD i pełną
instalację, więc programów i bibliotek było pod dostatkiem).
Wie ktoś co jest potrzebne do skompilowania ndiswrapper (oprócz tego co
jest na MINI-ISO)?
A jeśli ktoś wie jak to zrobić inaczej to również proszę o pomoc.

I jeszcze jedno. Nie piszcie mi żebym zmienił kartę na inną, bo po
prostu taką dostałem od mojego ISP, pod Windows śmiga pięknie.

Pozdr.
MarcinR