POSTFIX I NAT - PILNE

Marteen marteen w go2.pl
Czw, 18 Lis 2004, 11:24:57 CET

> Co wlasciwie chcesz osiagnac?
> Przekierowanie portu to przekierowanie portu i jednoczesnie uslugi w tym
> wypadku.
> Sprecyzuj co chcesz osiagnac bo ja nie wiedze najmniejszego problemu.

Jest siec w ktorej routerem sprzetowym jest router DRAYTEK 2xxx z 4portowym
switchem (jest mozliwosc stworzenia VLAN). Schemat sieci jest taki:

- internet --- router sprzetowy --VLAN1 ---->  LAN1
                                     |---------VLAN2 ----> LAN2
                                     | --------VLAN3 ----> LAN3 (tu na byc
serwer mailowy)

Wszystkie podsieci utworzone na VLAN nie moga sie widziec. Na routerze
ustawiam przekierowanie portow smtp, smtps, pop3, pop3s do serwera
mailowego. Do tego jest stale ip na WAN i przypisana do niego domena, np:
bubu.domena.test.
I teraz pojawia sie problem:
1) czy konfiguracja postfixa przedstawiona na stronie pl.docs... bedzie
dzialac jesli postfix bedzie dzialal na kompie w LAN3
2) czy ten plik jest kompatybilny z postfixem 2.0 (planuje zrobic to na PLD
AC). Na pld ra gdy serwer stal bez na laczu internetowym tak konfiguracja
dziala.
3) czy w przypadku postawienia serwera w LAN3 trzeba cos modyfikowac w
konfiguracji postfixa (kwestia nazwy hosta i domeny) z tego co pisaliscie
wyglada na to ze nie tylko trzeba przekierowac porty na routerze, ale moze
jednak cos trzeba zrobic
4) kwestia dostepu do serwera mailowego z sieci LAN1 i LAN2
5) czy cos sie zmieni jesli niebedzie VLAN tylko jedna siec lokalna?

mozliwe ze gdzies robie blad i zle mysle.. wiec jak mozecie to pomozcie.

pozdr

marcin