z qmaila na postfixa

kuba staskiewicz kuba w best.net.pl
Czw, 18 Lis 2004, 16:49:19 CET

Witam

Po dlugim romansie z qmailem i bawieniem sie w kompilacje i reczne
instalki przekonalem sie ostatecznie (a wlasciwie lenistwo mnie
zmusilo) do postfixa. Mam w zwiazku z tym prosbe do kolegow o
polecenie zestawu pakietow, ktory zastapi mi dotychczasowa
konfiguracje: qmail-pop3d + qmail z smtpauth i maildir + sqwebmail
+ vpopmail.

Chodzi oczywiscie o konfiguracje oparta na postfixie, ale zalezy
mi na maildirach i jakims webmailu, ktory je obsluzy. I jesli sie
da to zarzadzanie virtualkami bez uzytkownikow systemowych (tak
jak vpopmail).

Szukam tez czegos, co zastapi mi uzywanego z qmailem serialmaila
(sluzy on do kolejkowania poczty dla konkretnej domeny w jednym
maildirze i okresowego oprozniania go przez wyslanie do serwera
klienta obslugujacego dana domene). Ewentualnie jakies inne
rozwiazanie pozwalajace na kolejkowanie poczty np. dla zapasowego
mx-a.

--
kub@ s.