[AC] X11+X11-driver-firegl+kernel-video-firegl = pad systemu

Tomasz P. tom_wiz w poczta.onet.pl
Sob, 20 Lis 2004, 14:01:46 CET

Dnia środa 17 listopad 2004 11:35, Paweł Zaskórski napisał:

> kernel-2.6.8-4
> kernel-video-firegl-3.14.6-1 w 2.6.8_4
> X11-6.8.1-2
> X11-driver-firegl-3.14.6-1
> Xy
> startują normalnie... Jednak przy próbie dobrania się do GL (np.
> uruchomienie gry, glxinfo, itp.) następuje twardy zwis systemu.

Ja cofnąłem jąderko do 2.6.7, zainstalowałem sterownik ze strony ati
fglrx-4.3.0-3.14.6
iii ...
X'sy startują bez problemu, odkomentowany wpis w fstab'ie z /dev/shm i
wszystko w GL'u działa wyśmienicie  :-) (testowałem tylko na wygaszaczach
ekranu dostępnych pod pld wymagających GL).
Niestety inne rzeczy kuleją:
- xawdecode/xawtv nie chcą działać w trybie interlace (fglrx nie ładuje modułu
v4l, który imho tylko pogarszał sprawę, gdy miałem nvidie), tryb
pełnoekranowy też działać nie chce
- rozmywanie czcionek nie działa
- mplayer (gmplayer -nofs -ao arts -af volume -vo xv) wywala się
* na xv
* na x11 - nie można rozjaśniać/ściemniać obrazu,
* na gl - nie działają napisy (ale to pewnie taka rola gl)
* na gl2 - wszystko działa
* na dga - odrazu się wywala
* na sdl - niestety też się wywala z błędem:
[ws] Error in display.
[ws]  Error code: 11 ( BadAlloc (insufficient resources for operation) )

Poza tym każde kliknięcie w celu otworzenia jakiegokolwiek menu już po
otworzeniu filmu (znaczy pewnie po inicjacji trybu video), kończy się
wywaleniem mplayera.
Jak widać, trudno wybierać ...  :-(

Na początku wypróbowywałem sterownik X11-driver-radeon, niestety nie działa
dri dla mojej karty, w związku z czym nie ma akceleracji dla GL (ale wszystko
inne działało bez problemu).
Na http://dri.sourceforge.net znalazłem:
3D support for r300 based cards (9500 and above) is only available from ATI's
binary linux driver.
There's a project to make an opensource 3D driver for R300 / RV350 / R350
based chips (Radeon 9500 .. 9800, M10). That would be especially helpful for
newer PPC Laptops with Radeon 9600.
adres tego projektu to: http://r300.sourceforge.net/
Na razie niestety jest na bardzo wczesnym etapie rozwoju.

Acha, próbowałem też zapuścić X'y na kernelku 2.6.10-rc2, ale nowe jąderko nie
zawiera funkcji (nie pamiętam dokładnie nazwy) pci_scan_class (czy jakoś
tak), dlatego też moduł jądra (fglrx) firmowego sterownika ati nie kompilował
się i nie było akceleracji ani dla 2D, ani dla 3D.

Pozdrawiam
Tomasz Porowski