nokia 5510 + PLD

Paweł Sokół px w inteks.com.pl
Pon, 22 Lis 2004, 20:03:04 CET

> wspomniane wyzej moduly juz mam zaladowane i laptop mi widzi aparat
> cyfrowy jako sda1, ale telefonu ni hu hu :(
> korzystam z kernela 2.6.8.

# uname
Linux
# uname -r
2.6.7

mam hotplug, po podłączeniu nokii:

lsmod
Module                  Size  Used by
sd_mod                 16384  0
usb_storage            52544  0
scsi_mod               55744  2 sd_mod,usb_storage

wygląda na to, że scsi_mod nie był dotąd wspominany...

# fdisk -l /dev/sda

Disk /dev/sda: 63 MB, 63946752 bytes
8 heads, 32 sectors/track, 487 cylinders
Units = cylinders of 256 * 512 = 131072 bytes

   Device Boot      Start         End      Blocks   Id  System
/dev/sda1   *           1         489       62576    6  FAT16
Partition 1 has different physical/logical beginnings (non-Linux?):
     phys=(0, 1, 1) logical=(0, 0, 32)
Partition 1 has different physical/logical endings:
     phys=(487, 7, 32) logical=(488, 7, 31)

(tutaj doładował się sd_mod)

# mount /dev/sda /mnt/nokia
mount: you must specify the filesystem type
# mount /dev/sda -t vfat /mnt/nokia
mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/sda,
       or too many mounted file systems

(doszedł moduł msdos)

i na tym zabawa z 2.6.x się kończy. Powtarzam, na 2.4.21 z małą łatą
wszystko śmiga. Wyższe jądra 2.4 ani 2.6 nie dają się łatać :( (nie
zgadza się ilość parametrów funkcji użytej w łacie albo coś w tym
rodzaju - nie pamiętam dokładnie bo robiłem to prawie rok temu...).

Dla ciekawości, łata i jej sposób użycia wygląda tak:

Two steps are necessary to use your mobile in Linux. At first, you need
to add a line of code in your kernel
  source. Look for a file called drivers/usb/storage/unusual_devs.h in
your kernel source.
  Add the following line of code:

UNUSUAL_DEV(  0x0421, 0x0404, 0x0000, 0xffff, "Nokia", "5510",
US_SC_SCSI, US_PR_BULK, NULL, US_FL_START_STOP),

Pozdr.
Paweł