kopiowanie partycji

Michal Chruszcz troll w pld-linux.org
Pon, 22 Lis 2004, 20:28:34 CET

It seems like on Monday 22 of November 2004 20:03, plusik typed:
> Witam,
[...]
> Dzieki za pomoc.

tar + netcat.
Startujesz z jakiejś płytki bootowalnej (np. Rescue CD), ustawiasz interfejs
i przerzucasz. Najlepiej jest zrobić archiwum i je przepychać po sieci, ale
można też 'on the fly', tylko że przy 10 maszynach to będzie za duża strata
czasu. Robiłem tak parę razu, ale traktując tar-em nie /dev/hdaX, tylko
podmontowaną partycję, ponieważ tar miał problemy z czytaniem partycji.
Potrzebne mu było zapewne coś pośredniego jak dd, ale nie miałem czasu się
w to zagłębiać i zrobiłem tylko kopię najważniejszych katalogów,
odtwarzając ręcznie brakujące. Do tego miałem pewność, że nie rozsypię w
ten sposób leżących na drugiej partycji windowsów, zwłaszcza, gdy partycje
nie były dokładnie tak samo ułożone.
Są też pewnie jakieś gotowe wynalazki, ale jeśli ma się to ograniczyć do
prostego przekopiowania wiernej kopii systemu na takich samych, 'gołych'
maszynach, to tar i netcat powinny Ci w zupełności wystarczyć.
--
Michal Chruszcz -=- Seen at http://1lo.sanok.pl/~troll/gallery.php