Instrukcja Vi'ma

The Undefined undefine w aramin.net
Sob, 2 Paź 2004, 17:52:00 CEST

On Sat, Oct 02, 2004 at 05:45:29PM +0200, Mateusz Potrykus wrote:
> Witam.
> Mógłby mi ktoś powiedzieć co zrobić, żeby zacząć edytować plik
> w poleceniu VI i potem go zapisać? Mój problem jest
> następujący: nie mam mc, zainstalowałem PLd 2.0 AC MINI ISO.
> Żeby działał mi net muszę skonfiguriwać sieć, a mianowice w
> pliku /etc/sysconfig/interfaces/ifcfg-eth0 napisać:
> BOOTPROTO="dhcp" (kiedy przy instalacji wybieram sieć -> DHCP
> to i tak nie działa więc robie to ręcznie). Potem zainstaluje
> wszystkie potrzebne rzeczy. Czekam na odpowiedź (z instrukcją
> do vi'ma).
przeciez to trywialne.
piszesz vi /etc/sysconfig/interfaces/ifcfg-eth0
nastepnie - domyslnie jest ustawione BOOTPROTO="none", wiec dochodzisz
do tekstu none piszac
/none
(jezeli nie zatrzyma sie na wlasciwym none to idziesz do kolejnego
klawiszem n)
potem zamieniasz slowko none na dhcp za pomoca
cw dhcp
(cw - change word), wychodzac z trybu edycji przez Esc.
Nastepnie zapisujesz zmiany w trybie exa wciskajac
:wq
, ew w trybie vi wciskajac ZZ
mam nadzieje ze vi juz stal sie przyjazniejszym edytorem :)

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała