PLD i Chip

Piotr Szymański djurban w pld-dc.org
Wto, 12 Paź 2004, 23:39:34 CEST

Hi,
Andrzej Zawadzki (Tuesday 12 of October 2004 23:26):
> Może już jestem za stary ale obecnie (w świecie microsoftu) samo
> sięgnięcie po linuksa jest w moich oczach "+" (w moich oczach)
> A kto wie czy 1/4użytkownik nie stanie się 1/2użytkownikiem itd..
> (zakładają że użytkownik PLD jest "z góry" użytkownikiem
> pełnowartościoeym - BTW nigdy bym się nie uznał "lepszego" :-P
Niech bedzie i ten plus, poza tym nie mowie o tym czy uzytkownik jest lepszy
czy gorszy, tylko czy bedzie zglaszal bledy i narzekal ze nikt nie zostawia
calego swojego zycia i nie pedzi by mu naprawic, czy je naprawi i wysle
poprawke. PLD jest dla tych drugich.

> I co myślisz, że w kręgu 20 developerów wyłapiesz błędy?
Te ktore przeszkadzaja developerom - wylapiemy.

> BTW: jak to się ma do dyskusji na devel? Odnośnie "niedopracowania PLD"???
Nie dziala Cezarowi, mi dziala (co napisalem w dyskusji), Ccezar wskazywal dwa
bledy:
1. nie wytestowane pakiety, co jest prawda - testuje tylko to czego uzywam, do
tego mam durona 800 wiec nie zbuduje openoffice zeby sprawdzic dlaczego jest
blad. Co nie zmienia faktu, ze mi dziala, Cezarowi rowniez teraz dziala po
upgrade openoffice, wiec konkretny bug zlikwidowany (i to bardzo szybko, bo
byl poprawiony wczesniej niz Cezar zglosil, oo 1.1.3 jest juz od paru dni)/

2. brak requires ktrore akttywowalyby dodatkowa funkcjonalnosc w programie -
to bedzie w PLD 3.0 wraz z mechanizmem suggests i nie dlatego ze nie lubimy
userow, tylko dlatego ze dopiero w CVS rpm'a w wersji 4.4 to zostalo dodane,
a wersji 4.4 finalnej nie ma. O potrzebie istnienia suggests mowilem juz za
kloczka, ale sam tego nie umialem zrobic, ani mi nie potrzeba mi bylo jakos
bardzo (jak cos bylo trzeba czytalem docsy i wiedzialem). Teraz
zaimplementowali to ludzie z rpma (co jest dalece bardziej sensowne niz gdyby
PLD samo to implementowalo) i czekamy na wydanie rpm 4.4.

> Nie ma szans - za późno :-(
Nie wiem czy za pozno, pieniadze mozna dac zawsze jesli sie ma, co nas
sprowadza do punktu wyjscia - po co sie czepiacie? SuSE pompuje kawal kasy w
dystro i jest do tego szalenie uproszczone, co w PLD nie przejdzie (jeden
domyslny bardziej wspierany desktop) - co najwyzej mozna ktorys z desktopow
dopracowac i opisac jak z niego szybko i wygodnie korzystac.

Chcesz PLD jak suse, wpompuj pieniadze jakie daje suse albo chociaz czesc. Nie
bedzie inaczej i naprawde nie ma sensu narzekac, chyba ze macie zrobione
patche na konkretne spece i chcecie je wlaczyc do CVS.
--
Piotr Szymański djurban w pld-linux.org
CS student at Faculty of Fundamental Problems of Technology,