PLD i Chip

Andrzej Zawadzki zawadaa w wp.pl
Wto, 12 Paź 2004, 23:53:29 CEST

Piotr Szymański wrote:
> Hi,
> Andrzej Zawadzki (Tuesday 12 of October 2004 23:26):

> Niech bedzie i ten plus, poza tym nie mowie o tym czy uzytkownik jest lepszy
> czy gorszy, tylko czy bedzie zglaszal bledy i narzekal ze nikt nie zostawia
> calego swojego zycia i nie pedzi by mu naprawic,

Ale niech 10% zgłasza - to _zawsze_ jest coś. IMHO
Jeżeli będzie ostentacyjnie narzekać... no cóż - to znaczy, że jest,
przepraszam ale "głupi", a czemu to każdy kto czyta licencje wie ;-)

> czy je naprawi i wysle
> poprawke. PLD jest dla tych drugich.

Sledzę listy i uważam, że takich jest całkiem sporo!

> Te ktore przeszkadzaja developerom - wylapiemy.

Właśnie - tylko, że to mała próba statystyczna.
Do tego dochodzi efekt mmzazura - przyzwyczajasz się, że nie działa ;-)

> Nie dziala Cezarowi, mi dziala (co napisalem w dyskusji), Ccezar wskazywal dwa
> bledy:
> 1. nie wytestowane pakiety, co jest prawda - testuje tylko to czego uzywam, do
> tego mam durona 800 wiec nie zbuduje openoffice zeby sprawdzic dlaczego jest
> blad.

Ja wystawiłem - mogłeś sprawdzić :-P

> Co nie zmienia faktu, ze mi dziala, Cezarowi rowniez teraz dziala po
> upgrade openoffice, wiec konkretny bug zlikwidowany (i to bardzo szybko, bo
> byl poprawiony wczesniej niz Cezar zglosil, oo 1.1.3 jest juz od paru dni)/

Właśnie, w zasadzie to powienien dostać ochrzan, że tak późno zgłasz
błąd ;-)

> 2. brak requires ktrore akttywowalyby dodatkowa funkcjonalnosc w programie -
> to bedzie w PLD 3.0 wraz z mechanizmem suggests i nie dlatego ze nie lubimy
> userow, tylko dlatego ze dopiero w CVS rpm'a w wersji 4.4 to zostalo dodane,
> a wersji 4.4 finalnej nie ma. O potrzebie istnienia suggests mowilem juz za
> kloczka, ale sam tego nie umialem zrobic, ani mi nie potrzeba mi bylo jakos
> bardzo (jak cos bylo trzeba czytalem docsy i wiedzialem). Teraz
> zaimplementowali to ludzie z rpma (co jest dalece bardziej sensowne niz gdyby
> PLD samo to implementowalo) i czekamy na wydanie rpm 4.4.

Z uporem Maniaka przypomnę o "setach" - lubię KDE ale Gnome też chętnie
potestuję...

> Nie wiem czy za pozno, pieniadze mozna dac zawsze jesli sie ma, co nas
> sprowadza do punktu wyjscia - po co sie czepiacie?

Piotrze, ja się nie czepiam, ja tylko myślę, że rynek się już skórczył.
Myślę, że bardziej widziałbym szansę dla PLD w sferze administracyjnej
gdyby nie nasze chore Państwo...

> SuSE pompuje kawal kasy w
> dystro i jest do tego szalenie uproszczone, co w PLD nie przejdzie (jeden
> domyslny bardziej wspierany desktop) - co najwyzej mozna ktorys z desktopow
> dopracowac i opisac jak z niego szybko i wygodnie korzystac.

Doskonały przykład - za SUSE stoi administracja "Ichniego" Państwa.

> Chcesz PLD jak suse, wpompuj pieniadze jakie daje suse albo chociaz czesc. Nie
> bedzie inaczej i naprawde nie ma sensu narzekac, chyba ze macie zrobione
> patche na konkretne spece i chcecie je wlaczyc do CVS.

Nie narzekam na PLD - nie podobała mi się tylko postawa a'la juror Idola
- jestem na "nie" nowym użytkownikom (nowym = słabym)

--
Andrzej Zawadzki