PLD i Chip

Krzysztof Garus bajcik w kolos.math.uni.lodz.pl
Śro, 13 Paź 2004, 12:57:47 CEST

On Wed, Oct 13, 2004 at 12:48:50PM +0200, The Undefined wrote:

> bash skrypt_instalacyjny.sh
> nie zadziała?

skrypt może być wywołany z innego skryptu

> SOD #1
> tylko jak chcesz go nazwac?
> /bin/sh? odpada - jest to link do shella
> /bin/bash? odpada - ktos kto uruchamia basha jako powloke z /etc/passwd
> ma prawo oczekiwac ze bedzie dzialac z wszystkimi featurami, czyli
> uzupelnianiem, kolorkami i wogole.

nazwać na przykład /bin/chudy-bash i niech /bin/sh będzie linkiem do
niego :)

> 1. kto mowi ze tutaj chodzi wylacznie o "fabryczne" skrypty?
> 2. Skrypty są pisane z uwzględnieniem posix sh, wiec muszą korzystać z
>    /bin/sh. Dlaczego? Bo jak ktoś ma zsh/csh/tcsh/.. jako /bin/sh to mu
>    to też powinno działać. W sytuacji gdy bash jest "inny" - popraw
>    basha ;)

miałem na myśli aby w pierwszej lini wpisywać #!/bin/ksh - wtedy /bin/sh
niech sobie będzie linkiem do czego użytkownik tam chce.

A co do POSIX - ktoś w tym wątku wspomniał że skrypty PLDowe czasem
korzystają ze specyfiki ksh, i podmiana linku może powodować jakieś
awarie

bajcik
--
Krzysztof Garus <bajcik.kolos.math.uni.lodz w pl>
  Stronka: http://kolos.math.uni.lodz.pl/~bajcik/