PLD i Chip

Roman Werpachowski roman w student.ifpan.edu.pl
Czw, 14 Paź 2004, 00:46:56 CEST

On Wed, 13 Oct 2004, havner wrote:

> Pewien znajmoy mi redaktor Linux+ chcial spowodowac by baza dla
> dodawanego przez nich do kazdego numery linux+ live (czy tam jak to sie
> zwalo) bylo PLD livecd, zamiast Aurox live. Mimo, ze naczelny Linux+
> twierdzi, ze PLD Livecd to dobry produkt o propozycji ucichlo... O czyms
> to swiadczy. (Nie zebym plakal z tego powodu, po prostu chce pokazac, ze
> ludzie boja(?) sie PLD, wola poklikac).

Apropos używalności PLD kontra SUSE: dzisiaj pomagałem koledze uruchomić
w SUSE dwa procesory (2xPII 350MHz) w komputerze. Próbował skompilować
sobie sam kernel i coś mu nie wychodziło, więc powiedziałem, żeby
zainstalował kernel z dystrybucji, pewnie mają taki skompilowany pod
wiele procesorów. No to otworzył najnowszą wersję yasta. Ładowało się
toto ok 30 sekund (mógłbym parę razy uruchomić i wyjść z poldka w tym
czasie), po czym po kliknięciu na ikonkę opisaną jako dodawanie/usuwanie
programów przedstawiło nieposortowaną listę pakietów. Na liście widniał
'kernel-smp'. Mówię koledze, żeby to zainstalował. On na to: już jest.
Nie kapnął się, że "smp" oznacza że kernel jest na wiele procesorów, bo
w opisie było tylko 'The standard kernel', nic więcej. Nie napisali, że
kernel jest skompilowany na >1 procesory! Jeżeli to jest userfriendly,
to ja serdecznie dziękuję. Cała para im poszła w robienie graficznego
bootloadera (grub chodzi chyba w 1024x768 z bajeranckim paskiem postępu
etc.) i coolerskich tapet. Aha, a na innym kompie (z AMD 64) SuSe nie
potrafi zainstalować mplayera. No comments.

--
| http://www.cft.edu.pl/~roman |