PLD i Chip

Krzysztof Garus bajcik w kolos.math.uni.lodz.pl
Czw, 14 Paź 2004, 10:10:42 CEST

On Thu, Oct 14, 2004 at 12:37:55AM +0200, The Undefined wrote:
> Zgodnie z specyfikacją to /bin/sh powinien być zgodny z posix sh.
>
> Jeżeli wstawiłeś tam jakiegos własnego shella który nie jest zgodny to
> jest Twój problem.
> Jeżeli napisałeś/używasz skryptu który ma w nagłówku #!/bin/sh, a który
> nie jest zgodny z posix sh, to tez jest Twój problem.

ale tu mamy troszke inny problem: czy używać basha (też zgodny z POSIX
sh) zamiast ksh. I obracamy się w kółko wokół argumentów:

1. + działają na nim błędnie napisane skrypty
2. - więcej zależności (większe pstwo jego awarii)
3. - ciut wolniejszy
4. - mniej snobistyczny :>

Najpoważniejszy zarzut to 2) i podałem na niego lekarstwo: dwie wersje
basha, jedna normalna /bin/bash na powłoki dla użytkowników, druga
/bin/bash-sh (do której linkuje /bin/sh) skompilowana z
--enable-minimal-config ("a minimal sh-like configuration")

bajcik
--
Krzysztof Garus <bajcik.kolos.math.uni.lodz w pl>
  Stronka: http://kolos.math.uni.lodz.pl/~bajcik/