geninitrd z rootfs na lvm2

marcin steć marcinek w nea.pl
Czw, 14 Paź 2004, 23:52:45 CEST

Adam Gołębiowski wrote:

>Chwilowo bawie sie z lvm2, na ktorym to postawilem rootfs. Chcialbym
>wygnerowac initrd, ale napotykam na powazne problemy - jakbym nie
>probowal, powstaly initrd jest niezdatny do uzytku.
>
>W /etc/fstab mam nastepujacy wpis:
>/dev/mapper/ankh-rootfs /               reiserfs defaults 1 1
>
>Initrd generuje:
>[root w pldmachine /]# geninitrd -v -f /boot/initrd 2.6.8-3.5smp
>[...]
>Adding rootfs finding based on root= option support.
>[root w pldmachine /]#
>
>W wynikowym initrd brak jest jakichkolwiek sladow obslugi lvm. Dodanie
> [...]
Też to przerabiałem. U mnie poszło z geninitrd --with=dm-mod.
Potem jeszcze boot z pld rescue,  bo nie umiał sobie stworzyć w devie
wpisów, od devmappera, więc ćwiczenie mknod w chroocie. Na szczeście
pld-rescue mimo, że na 2.4, to ma te same numerki major i minor do
/dev/mapper/control.
Aha no i opcja root=0xfe00 bo tak się tłumaczy mi major i monor
wolumentu z rootem. (254,0)

miłej zabawy z lvm2.

marcinek