Modem bridge/router ST 510 + noestarda

Przemysław Iskra sparky w servek.sparky.homelinux.org
Nie, 17 Paź 2004, 12:45:16 CEST

On Sun, Oct 17, 2004 at 12:21:47PM +0200, Piotr Pawełek wrote:
> Witam !
>
> Mam podłączyć LAN przez sprzęt wymieniony w temacie
> (modem ma 1 interfejs RJ-45 i 1 DSL)
> i oczywiście router postawiony na PLD (2 x sieciówka - do modemu i LAN).
 2 x sieciówka IMO jest zbędne

> Jaką radzicie przyjąć opcję (pozwala na to modem):
>
> 1. Wykorzystać tryb *bridge* i pakiet rp-pppoe i całością
> (połączenie, NAT, firewall, zarządzanie pasmem, usługa
> no-ip.org - chcę na PLD postawić też serwer www) zarządzać na PLD
>
> 2. Ustawić tryb *router* (w dokumentacji niby zalecany dla Linuxa ???)
> z wyłączonym DHCP + usługi z pkt. 1
>
> Czy podwójny NAT w 2 trybie na modemie i na routerze PLD nie będzie
> tu przeszkodą w korzystaniu z usługi no-ip.org lub podobnych ?

ja mam coś podobnego, podłączone jest to przez switch'a i przekierowuje
port 9176 na nowego kompa (bo tam używam Direct Connecta, się
przydaje), a resztę portów przez BIMAP jest przekierowane na servka,
starego kompa gdzie mam usługi...

korzystam z dyndns w ten sposób że scrypt się pyta routera przez www
jaki jest zewnętrzny IP i wysyła informacje do dyndns które ustawia
mojego zewnętrznego dns'a, zarazem te same DNS'y mam w lokalnym
named'zie ze wskazaniem na lokalny IP servka, czyli wewnątrz wygląda
to dokładnie tak samo jak z zewnątrz

jedynie problem jest jeśli trzeba znać IP, niektórym programom można
podać DNS (tylko nie ten co też jest lokalnie) i sam pyta się o IP, inne
potrafią się pytać stron internetowych (u mnie zawsze wykrywa IPka
proxy), no a inne potrafią odgadnąć jedynie z urządzenia lub trzeba
wpisać ręsznie

--
 ____ Przemysław Iskra  -  Sparky{PI] _   ___   _   _  Kto ma w życiu pe-
/____)  ___   ___   _ _  ||          |   | _ \ | |   | cha oraz zmartwień