Modem bridge/router ST 510 + noestarda

Przemysław Iskra sparky w servek.sparky.homelinux.org
Nie, 17 Paź 2004, 20:57:01 CEST

On Sun, Oct 17, 2004 at 02:22:03PM +0200, Piotr Pawełek wrote:

> Ja chciałbym LAN izolować maksymalnie (tzn. wszystko przez router PLD)
no i tak, ludzie by mieli jako bramę PLD, a PLD by miał jako bramę
modem i nie powinno to kolidować nawet na fisycznie jednym połączeniu
(a chyba na modiemie da się ustawić aby akceptował połączenia tylko z IP
na którym jest PLD)

> Jak byś mógł więcej szczegółów (może skrypcik)
lepiej scryptu w całości nie podam w obawie o zdrowie użytkowników
listy... ale to co najważniejsze to:

Pobranie IP, u mnie działa tak:
WIA=$(wget -t3 -T10 http://p:ppp@192.168.1.1:61000/MainPage -O - -q)
IP_ROUTER=$(echo "$WIA" | grep PPPoE | cut -c60-75 | cut -f 1 -d \<)

pewnie można ładniej, ale dawno temu pisałem, jeszcze mało umiełem

Oraz ustawienie IP w dnydns:
HOST=sparky.homelinux.org
wget -O - -t3 -T30 -q \
"http://<user>:<haslo>@members.dyndns.org/nic/update?system=dyndns&hostname=$HOST&myip=$IP_ROUTER&wildcard=ON"

z tego co pamiętam w no-ip nie jest tak łatwo jak w dyndns

> Dzięki
NMZC

--
 ____ Przemysław Iskra  -  Sparky{PI] _   ___   _   _  Kto ma w życiu pe-