problem chyba z usb (neo+)

Rafał Cygnarowski zswi w pers.pl
Wto, 19 Paź 2004, 10:41:06 CEST

Dnia poniedziałek 18 październik 2004 19:32, Kamil Kosiński napisał:
> Witam
> Ma problem z neo pod usb. Start systemu staje na "Wyszukiwanie powiązań
> między modułami". Dzieje się tak jak podłączę neo pod usb. Jak odłączę
> neo, to wstaje normalnie, ale wiesza się odrazu po podłączeniu. Problem
> jest o tyle nieprzyjemny, że mam do tego kompa dostęp jedynie przez
> rozmowę z kolesiem, który nawet nie wie jak wysłać maila. W związku z
> tym nie jestem wstanie udzielić bardziej szczegółowych informacji. Co
> ciekawe, komp był kilka godzin temu u mnie i wszystko działało dobrze.
> [...]

Ostatnio stawiałem kompa z PLD i neo (na modemie Sagem F w ST 800) zgodnie z
instrukcją podaną na www.pld-linux.org (dalej zwaną "instrukcją" :). 1 dzień
działało - potem mu się odwidziało. Niestety nie miałem czasu przyjrzeć się
bliżej temu, co było powodem takiego zachowania (będę do tego wracał nie
wcześniej jak za 2 tygodnie). To co zauważyłem do tej pory to:

1. W instrukcji brak informacji o tym, że musi być
podmountowane /proc/bus/usb. Bez tego nie ruszy za Chiny Ludowe...

2. Wysypująca sie neostrada ładuje jak głupia pppd (logi szaleją etc...). W
krótkim czasie zaczyna brakować zasobów i komputer trzeba potraktować "z
kopa", żeby z nim cokolwiek zrobić :(

3. W instrukcji brak informacji o tym, że moduł eagle-usb posiada opcję
if_name, w której można (należy?) podać nazwę interface-u, pod którym mam być
widziany modem. Efekt był taki, że skrypty skonfigurowane były dla ppp0 a
modem widziany był jako eth0 :/ (bardzo wskazany jest wpis "options eagle-usb
if_name ppp0" w /etc/modprobe.conf...

Oczywiście to co robiłem było dla kernela 2.6...

To tyle z moich (pierwszych) doświadczeń z neo. Ciekaw jestem swoją drogą, czy
coś robiłem źle, czy to po prostu jest tak niestabilne "z definicji"...

pozdrawiam,
--
Rafał Cygnarowski
rafi w pers.pl