jaki zrobic ?

The Undefined undefine w aramin.net
Czw, 21 Paź 2004, 09:25:26 CEST

On Thu, Oct 21, 2004 at 08:50:49AM +0200, odi w nowe.pl wrote:
> Jak mozna zrobic tak aby wydawane polecenia przez uzytkownika na
> shellu byly rowniez zapysywane do jakiego innego katalogu np /var/log/users/,
> nazwa pliku to nazwa uzytkownika, kiedys widzialem cos podobnego na
> jednym serverze, kazde moje wydaje polecenie bylo zapisywane nie tylko
> do .history w moim katalogu ale rozniez do /var/log/users/odi,
> oczywiscie pliku /var/log/users/odi nie moglem skasowac, jak rozniez
> nie moglem czytac co robili inni uzytkownicy.
mozesz.. na kilka roznych sposobow:
- shell z dodatkowym logowaniem polecen - ominac mozna bez problemu po
  prostu uruchamiajac innego shella. ./builder --with bash_history
  bash.spec
- logujac przez sysloga i grsecurity
  echo "1"> /proc/sys/kernel/grsecurity/exec_logging
  i zagladasz do sysloga ;)

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała