Procesy zombie.

havner havner w smtp.kamp.pl
Czw, 21 Paź 2004, 23:58:39 CEST

On Thu, Oct 21, 2004 at 10:14:07AM +0200, Wojciech Potaczek wrote:

> bindowaly

> Ostatnio umarł mi w taki sam sposób MySQL na Ra.
> Także kill niczego nie mógł zdziałać i skończyło się rebootem.
> W tym wypadku to jednak była moja wina,
> po podczas przenoszenia systemu na inny dysk zapomniałem
> o zrobienu partycji swap, więc maszynie się skończyła
> pamięć. Jak w takim wypadku zabić procesy?

Przy skonczeniu pamieci VM powinien Ci skillowac jakis "heurystycznie
malo wazny proces", nie potrafie sobie wyobrazic, ze z tego powodu
proces blokuje sie na uninterruptible sleep. Zombie (defunct) jest za to
(a przynajmniej powinno byc) nieszkodliwe. Nawet jesli nie doczeka sie na
zadnego wait() od ojca jadro w koncu usunie deskryptory procesu.

--
Regards    Havner                      {jid,mail}:havner(at)pld-linux.org
PLD developer && PLD 2.0 release manager         http://www.pld-linux.org